And we move on… - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu And we move on… - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

And we move on…

Door: Becky Boop

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

28 Juni 2010 | Venezuela, Caracas

De volgende dag speelden we een oefenwedstrijd tegen Canada, die verloren we een beetje, iets van 12-0 of zo. Op zich deden we het helemaal niet slecht, zij sloegen alleen heeel erg goed…gelukkig speelden we op een heeel groot veld anders hadden er wel een paar ballen over gelegen…maar goed…hier zijn oefenwedstrijden voor, dan weet je in ieder geval wat je van de week kunt verwachten…jah toch?!
Verder vandaag niet veel boeiends gedaan/meegemaakt. Hier op de kamer met een aantal meiden nog een filmpie gekeken en dat was waarschijnlijk wel het spannendste dat we die dag hadden :)

Snel afronden die paar dagen voor het WK, des te eerder kom ik bij het WK :)

De volgende ochtend moesten we weer vroeg op, vandaag gingen we op de priveclub trainen, dit complex is vrij luxe kan ik vertellen, je kunt hier niet zomaar lid worden, weet ff niet meer precies hoe Rich het noemde maar boeiend, super mooi terrein waar ze allerlei sportvelden/zwembaden/restaurant etc. hebben. Wij trainden dus op hun softbalveld…het had die nacht geregend maar het veld werd helemaal netjes/droog gemaakt voor ons :) we hebben dus lekker ff kunnen trainen en daarna zouden we eigenlijk mogen zwemmen maar we trainden helaas wat langer door waardoor we niet veel tijd meer hadden om te zwemmen en het was ook een beetje aan het onweren en we moesten nog lunchen, we zouden lekker pizza krijgen. Dus toen maar met ons allen naar het restaurant, er kwamen een aantal Duitsers in het restaurant, Duitsland moest die dag namelijk spelen, dus ook een camera aanwezig om die Duitsers te filmen etc…hartstikke leuk. Heeeerlijke pizza pepperoni gehad…lekker veel kaas, lekker vet (dus s’avonds vond ik die pizza ineens niet zo leuk meer :|) Maar goed, wij onze pizza’s nog gedeeld met onze guards, want zij hadden nog niet gegeten (zij kregen uiteindelijk zelf ook wel pizza’s maar goed, ze kregen het makkelijk op).
Nou…en toen barste het een beetje los….regenen regenen regenen, hard…en we moesten nog best wel een stukje lopen, ooohhh…vergeet nog iets…op de heenweg reed onze buschauffeur alsof zijn leven er vanaf hing, echt VEEEEEL te hard, van de ene naar de andere baan, verkeerde afslagen dus gewoon stoppen op de snelweg, over stoepen etc…nou…die is dus ontslagen hahahah….onze hoofdguard Pedro was hier niet van gediend, hij had tegen de chauffeur gezegd “heb ik die meiden de hele week veilig gehouden en dan zou jij het ff verpesten, nou…daar komt niets van in, vanaf morgen werk jij niet meer voor ons” hij kreeg echt een dikke vette uitbrander…ahhh…nou…gelukkig want werd bloednerveus in die bus. Anyway…waar was ik…oh jah…dus wij snel naar huis want we moesten ons klaar maken voor de opening…dus ff gedoucht, lekker make uppie op :) een mascaraatje is soms zo lekker wanneer je dat een tijdje niet hebt gebruikt :) maar goed…hahah…wij weer snel de bus in, naar de opening…man man man…dit duurde maar en duurde maar :) maar was op zich wel leuk…leuk om zooooveeeel mensen in een stadion te zien…ze waren allemaal super enthousiast….We zaten eerst op een rij vóór het ‘gewone publiek’ toen Pedro besloot dat we een rij naar beneden moesten voor onze veiligheid…uiteindelijk wel blij om want de mensen waren zo druk en luid achter ons.
Meneer Chavez sprak ons nog toe, geen woord van verstaan en heb die hele man niet gezien :) maar goed…hoorde uiteindelijk dat hij het was…vind het wel bizar hoor…dat hij ons gewoon staat toe te spreken…dat zijn van die mensen die je denkt nooit te zien of iets dergelijks. Maar goed…aan het eind was er super mooi vuurwerk en moesten wij het veld op, ik mocht de vlag dragen :) en we kregen allemaal een kind in ons handen gedrukt…naaaah super zielig…ten eerste zaten die kinderen al 100uur te wachten, toen was er vuurwerk met harde knallen, dus sommigen schrokken zich rot en toen moesten ze ook nog eens met een vreemde mee die hun taal niet sprak, dus een aantal kinderen waren aan het huilen etc…zoooo zielig…wij namen ze maar allemaal op ons arm en sommige kindjes vielen gewoon in slaap bij meiden op hun arm…ahhh…naahhh…niet heel slim om die kindjes aan ons te geven…vast leuk voor het publiek maar voor hen was het niet perse een pretje!!

Nou goed…na de opening snel naar het hotel, lekker ff gegeten en toen naar bed want de volgende dag zouden wij ons 1e wedstrijd spelen tegen Engeland…en dit was voor ons meteen 1 van de belangrijkste wedstrijden…dus moesten we wel een beetje uitgeslapen zijn heh :)

Nou…hier hou ik het heel even bij, misschien tik ik zo nog ff verder…ga ff voetbal kijken…we staan inmiddels 1-0 voor en ik vermoedt dat jullie of allemaal thuis voor de buis/op een terrasje of op ’t strand zitten en super blij zijn dat Robben weer mee speelt, hoewel ie nu net onterecht een kaart krijgt, maar dat ff terzijde…HUP HOLLAND!!!!

Hasta Luego!!

• 28 Juni 2010 - 15:02

Maaike:

Hey Becky. Ik zit voor het eerst voetbal te kijken zonder Karin. Heel vreemd, zij in Enschede ik hier en nu blijk jij daar aan het kijken te zijn. Maar de tweede helft begint, dus ik ga ook weer. Groetjes en succes straks.

• 28 Juni 2010 - 15:16

Holland Supporters:

De Holland supporters van de Mr. Jan Gerritszlaan...

Ahahhaha er wordt wat afgescholden hier, papa probeert wat te vertellen, noemde die Stam uhh nee...KUT..uhhh nee KUIJT! Ahahaha...hoe dan!

Sabje noemt Van Persie een poepchinees, ahahah!

"Hoe kan je nou als aanvaller achter die verdediger gaan staan, dan ben je toch DOM (zegt papa, hihi)

Kasian die kiddo's! "

Je loopt ff achter met je verhaaltjes, maar het is altijd leuk om weer te lezen.

Ik heb vandaag een krantenknipsel gekregen van het Haarlems Dagblad van het interview van Dag, Sten & jou, heb het ff geshowt op het werk, leuk man! Hihi...

Nou goed, heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeelllll succes vanmiddag tegen Chines Taipeh! Van ons allemaal!!!

Liefde Papa, Mama, Sabje & Moto

• 28 Juni 2010 - 15:30

Een Van De Hol.Sup:

Nou ja zeg... Django ligt een partij te snurken... zo lief!!!
    Maar goed dat die buschauffeur de laan is uitgestuurd... zal ff lekker zijn. Bedank Pedro maar dat het thuisfront erg blij is dat hij zo goed voor jullie zorgt!!!
    Heel veel succes vandaag.
    Love you

• 28 Juni 2010 - 16:03

Tukkie:

Ik woon dan wel niet op de Mr. Jan Gerritszlaan, maar ben toch ook een Holland Supporter.. Nou, voetbal gewonnen.. Nu is de beurt weer aan jullie.. :-) Succes straks! Hup Holland! Xx

• 28 Juni 2010 - 16:28

Maaike:

Is er nog een huis vrij in die Mr. Jan Gerritszlaan? Was wel even overschakelen om na jouw stukje de 2e helft van de voetbal te kijken. Maar gelukkig toch weer gewonnen. Hopelijk gaat het jullie ook weer lukken. Dan houd je het zelf in de hand, anders kan het nog spannend worden, begrijp ik uit de stand. Succes!! En alle voetballiefhebbers veel plezier vanavond en vrijdag

• 28 Juni 2010 - 17:22

Nel Kroesen:

hallo rebecca,

henny en ik wensen jullie heeeel veel succes.
    groetjes

• 28 Juni 2010 - 18:03

Chissa:

Er is toevallig een huisje vrij hier in het blok, 2 etages lager, die zijn van de week vertrokken...

• 28 Juni 2010 - 20:05

Ria Harskamp :

hoi beckey
    wat knap van nederland vanmiddag weer gewonnen van slowakeyeen jullie weer van afrika wat een goede uitslagen jullie doen het geweldig hou het zo verder succes liefs ria

• 28 Juni 2010 - 22:08

Maaike:

Met de Venezolaanse tv zender op de achtergrond klinkt een huisje in het Haarlems blok erg aantrekkelijk. Maar helaas weer geen Nederlands softbal. Ben benieuwd hoe het gaat. Wacht in spanning af (kan niet anders hè) of ik een smsje met de uitslag krijg, die mij van blijdschap helemaal niet meer laat slapen ;-)

• 28 Juni 2010 - 23:00

Maaike:

Hey Becky en Chantal. Jammer dat jullie hebben verloren. Hopelijk wint Taiwan ook van Cuba, dan zijn jullie gewoon door. Houden de uitslagen morgen in de gaten. Spannend! Succes hoor!

• 29 Juni 2010 - 16:43

Ria Harskamp :

hoi beckey
    jammer dat jullie van thaiwan verloren hebben ik had nog wel zo goed geduimd voor het team nu maar hopen dat het toch nog lukt om verder te komen jullie verdienen het wel hoor groetjes ria

• 29 Juni 2010 - 18:27

Yup Supporter:

Ah das balen...
    Zet hem op vanavond... de supporters hier geloven in jullie!!!
    Hup Holland Hup
    Me love you very much

• 30 Juni 2010 - 00:17

Fred:

cuba verloren met 1-0, dus NEDERLAND IS DOOR !!!!!!

• 30 Juni 2010 - 00:46

Maaike:

Volgens de site mag ik jullie feliciteren. Jullie zijn door. VAN HARTE!!!!!
    Jullie wedstrijd is nog bezig en misschien zijn jullie nog onwetend maar wij zouden met een blij gerust hart kunnen gaan slapen. Het is nog niet te bevatten, dus de slaap zal ook nog wel even op zich laten wachten. Maar super gedaan met zijn allen. Geweldig!!

• 30 Juni 2010 - 10:07

Mamsie:

And WE GO ON. Na drie keer wakker eindelijk het verlossende en enige verdiende.NEDERLAND IS DOOR. top gedaan meiden.
    Heel veel succes tegen de Australiers.
    WE GO FOR THE BEST PLACE.