HAAIEN!!! (gemist...damn it) - Reisverslag uit Perth, Australië van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu HAAIEN!!! (gemist...damn it) - Reisverslag uit Perth, Australië van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

HAAIEN!!! (gemist...damn it)

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

19 December 2012 | Australië, Perth

Ten eerste: Onwijs bedankt voor alle leuke reacties :) dat is het leukste van deze verhalen posten, dat men kan lezen wat ik hier meemaak en dat ik daarna de reacties ontvang :) vind ik leuk!!!!

Vrijdag :)

Vandaag moest Sassie dus spelen…Ik kreeg op voorhand al te horen dat dit misschien wel de slechtste scheids achter de plaat, ooit was…geen woord van gelogen! Deze man gaf Sas dus gewoon een slagbal omdat ze het slagperk glad aan het maken was, hij vond dat ze de lijnen weg aan het halen was, fyi…er was al geen lijn meer te zien en al was dat wel zo, dan geef je iemand toch een waarschuwing? Lijkt mij…moet je je voorstellen, dat je al op 2 slag staat, je ff het slagperk glad maakt om beter te staan en je gewoon een 3e slag aan je broek krijgt hahaha…doe normaal joh…vreemde vogel! Hij schijnt ook bij honkbal een scheidsrechter te zijn geweest…toen presteerde hij het om een honkloper uit te geven op “te vroeg los” de meesten van jullie zullen weten dat je bij de honkbal al een stuk van je honk mag, en bij softbal niet…omg…prutser! Hahaha!! Een slagbal voor je slagperk prepareren, laat me niet lachen!!
Nou goed, Sas en d’r team verloren in de tiebreak met 1-0…super zonde, ze hadden wel een aantal kansen maar niet benut…jammer!!
Na de wedstrijd nog ff gechilled in de tuin, waren pas om half 12 thuis, aangezien ze pas om 9u speelden.

Zaterdag :)

Moest Sassie hotdogs bakken en verkopen met dr teamgenoten :) aangezien ze hier alle toernooien, waar ze naartoe gaan met hun State team, zelf moeten bekostigen en dan hebben we het niet over E50,- p.p. maar echt dikke doekoe :( dus doen ze van alles om geld binnen te halen voor het team. Nou goed, ze moest daar om 11u zijn, tot 13u ongeveer. Ze heeft mij eruit gegooid op het strand, hier heb ik lekker een paar uurtjes gelegen/rondgekeken…ik lag op/bij het surfstrand :) dus echt genoten van al het spektakel…ziet er zo makkelijk uit!!! Was overigens echt prima te doen op het strand, stond een flinke wind…dus hoefde het water niet in :) kwam goed uit want was me echt veel te wild joh, ben ik niet gewend dus hoopte al dat het een beetje uit te houden zou zijn want ik was niet van plan de zee in te gaan :) HELD!! Rond half 2 kwam Sas me weer ophalen, waar ik wel blij mee was want was er wel klaar mee…en dat bleek ook wel toen ik mijn bikini uittrok…gewoon verbrand he...zo onder de bikini top rand :| is me nog noooooit gebeurt…en heb toch echt een paar keer factor 60 opgespoten maar goed…even goed verzorgen en hopen dat het een beetje bijtrekt :)
’s Avonds uit eten geweest met AJ (Amanda, Sas d’r huisgenootje, niet zeker of ik haar al eerder had genoemd) en 2 vriendinnen/teamgenootjes van haar, we zijn naar de haven geweest en hebben lekkere pizza’s gegeten, 1 met spinazie, ui uhh…en kaas iets en 1 met kip, pompoen, pijnboompitjes, uhh…en kaas iets en vast nog iets anders maar dat weet ik niet meer :) Als toetje hadden ze dessert pizza’s…OMG…sooooo goooood…gewoon pizza bodem maar dan helemaal zoet :) 1 met witte chocolade stukjes, witte chocolade ijs en iets plakkerigs en zoet :) en die andere was met caramel, nootjes en toffee…zucht!!!!
Daarna lekker naar huis, iedereen was wel moe, AJ had gespeeld, Sas worssies gebakken en gecoacht (ze coacht AJ d’r team) en ik had niets gedaan, dus hartstikke vermoeiend allemaal :)

Zondag :)

Moest Sas trainen van 9u tot 11u met dr State team :) dus dat was een mooie reden om uit te slapen :) dat heb ik dan ook maar lekker gedaan…zonde anders he!!! Ik slaap een beetje wisselvallig hier, vooral ’s morgens kan ik heerlijk slapen maar ’s nachts kan ik er niet zo veel van, gelukkig moet ik helemaal niets dus vind het allemaal wel prima!
’s Middags zijn we lekker naar het strand geweest, gewoon ff paar uurtjes chillen/niets doen…Sas ging de zee wel ff in hoor, ik vond hem nogal ruig dus ik heb de zee gewoon ff overgeslagen! :) HELD!
Na een paar uurtjes waren we er wel klaar mee…toen zijn we ff naar het honkbalveld gereden om bij Clint te kijken, niveau was niet best :) maar het was gezellig hoor en daar gaat het om he :)
Daarna naar huis gereden, snel gedoucht want we hadden besloten om sushi te gaan eten en we hadden geen idee hoe lang het open zou blijven…dussss snel richting uhh…het plaatsje waar het sushi restaurant staat :) heeerlijke sushi gegeten en merk dat ik er onwijze trek in krijg :) daarna gingen we op zoek naar een koffie iets, toen kwamen we uit bij “Chocolateria San Churro” ja mensen…het was jammieeee :) laat die koffie maar zitten, wij zijn voor een toetje gegaan :) Sas had iets met chocola hahaha…joh…iets van custard, aardbeien en nootjes, ik had iets met chocola :) soort van brownie met hot chocolate fudge, chocolade iets en aardbeien en slagroom…HEAVEN :) chocoladeeeee…yummmm!!! :)
Toen we naar de parkeergarage liepen, hoorden we ergens uit een cafeetje live muziek komen, toen besloten we maar te zoeken waar dit vandaan kwam want klonk best gezellig, eerst een café in dat er van buiten gezellig uit zag, binnen leek het qua geur op een urinoir en stonk het naar bier…ughh…gelukkig was dat het niet want had daar niet een lekker drankje weg kunnen tikken haha…de muziek kwam dus uit een ander café, daar naar binnen gelopen en om de leuke/heerlijke/relaxte dag hebben we lekker een drankje genomen daar…Sas een biertjuhhh ik 1 of ander strawberry nog iets cocktail :) daar ff lekker gezeten/gekletst/mensen gekeken en toen naar huis!

Maandag :)

Moest Sas training geven aan een meissie, Lucy…de dochter van Sas d’r coach…dus ben ik lekker blijven liggen natuurlijk :)
’s Middags zijn we naar Kings Park geweest, een super mooi park, met een super mooi uitzicht over Perth…even een rondje gelopen, genoten van het uitzicht en toen lekker op een kleedje in het gras, in de zon gelegen :) boekje erbij, 3 soorten chips hahaha…M&M’s, snoepjes, nootjes en water :) moeten het wel gezond houden he…dus wij gaan op dat veld liggen...zitten er 2 gozers voor ons…denk zo’n 10mtr bij ons vandaan…zegt 1 van hen ineens “tyfus” hey…Hollanders…grappig joh…nou…dat was het wel…hahahah we hadden geen zin om te socializen dus hebben we mooi ook niet gedaan hahah!!!
Na een paar uurtjes weer naar huis gereden want Sas moest trainen…Ik had spikes besteld maar die waren er (gelukkig, want had toch helemaal geen zin om te trainen hahah) nog niet maar toen vertelde Sas dus dat Leigh schoenen voor me mee had genomen uit de softbalwinkel, die ik dan ff kon gebruiken voor de training…ahhh mennn…hahaha…hartstikke lief natuurlijk!
Dus nou, ik ook maar omgekleed :) lekker in de korte broek, kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst, vrijwillig, in een korte broek heb getraind :) en hop naar het veld!! Kennis gemaakt met de coaches en het team, d’r State team…weet niet of ik het al een keer heb uitgelegd maar Sas speelt hier in Perth voor een club team…en de beste meiden hier uit de omgeving, spelen allemaal in het State team…zij spelen toernooien door heel Australië (hiervoor moesten ze dus wieners bakken, want deelnemen is niet goedkoop) Anyway…trainen…er werd me gevraagd of ik wat wilde gooien want op de maandag doen ze altijd life Batting Practice…sure…wilde ik wel hoor…dus schoentjes aan, handschoentje aan en gaan met die banaan :) dat rijmt…ik weet niet wat me bezielde maar zonder w-up mijn armpje rondgedraaid en toen was ik wel klaar voor…we waren met 4 pitchers en alle slagvrouwen moesten 1x op iedere pitcher slaan…
Oh jah, weet alweer waarom ik geen zin had om te trainen, omdat ik dus geen spikes had en echt niet op sportschoenen zou gaan trainen/gooien…plus de pitchers gooien hier op een rubberen mat en daar was ik toch wel een beetje huiverig voor, wat als ik zou blijven hangen of zo…maar goed…die mat is een uitvinding joh (als het droog is, als ie nat wordt is het net een schaatsbaan) geen vervelende kuilen, schoenen gaan niet stuk…mooi spul…en de spikes zaten heerlijk, was bang voor blaren of iets…maar nergens last van :)
Daarna gingen de rechtshandige slagvrouwen tegen de linkshandige slagvrouwen bunten, ik zat dus bij de linkshandigen en wij wonnen de strijd :) nou mogen de linkshandigen de hele week stoer doen hahaha…oh yeahhh!!!
Was wel echt ff super lekker/leuk om mee te trainen, is weer eens wat anders…heerlijk! Na de training hebben we lekker fajita’s gemaakt en guacamole en hebben we nog lekker gegeten…
Ik heb ondertussen mijn arm en heup nog ff gekoeld…was aan alle kanten opgezwolle :)
Niet zo best geslapen ook, alles deed me zeer joh hahaha…niets meer gewend!!

Dinsdag…

Sas moest om 11u werken, dus samen ontbeten :) gezellig he…toen Sas naar d’r werk ging, ben ik weer gaan slapen, was kapot…heb het zo zwaar!!! :) Rond half 2 wakker…ben lekker 1,5u gaan trainen in het park, ik hoopte de spierpijn eruit te trainen…FAIL hahah!!! Daarna boodschappies gedaan en lekker op de bank gezeten…Sas had een etentje met werk en AJ moest netballen, geen idee wat dat is maar schijnt een sport te zijn, soort van korfbal of zo! Eigenlijk gewoon geen hol gedaan…en de spierpijn was zeker niet weg!!!!

Woensdag…

Vandaag gingen Sas, Lucy (dochter van Sas d’r coach en speelster die Sas coacht) naar Rottnest Island…1 of ander eiland die ontdekt is door Nederlandse zeilers in 1610 :) awesome he!? Maar goed, moesten dus een stukkie met de boot over de Indische Oceaan :) (klinkt koel he?!) pfff…die Indische Oceaan is een ruige hoor…werd er een beetje onpasselijk van…gelukkig duurde het niet al te lang! Overigens zag ik nog een dolfijn of haai :)
Maar goed, op het eiland zijn we met een bus een tour gaan doen, kon ook op de fiets…maar Rottnest Island is Nederland niet…dus niets plats aan…nou…ons niet gezien…lekker in de bus…mooie stranden joh…wit zat, blauwe zee, koraal en visjes…nou…mij niet gezien hahaha…Sas en Lucy zijn lekker gaan snorkelen…ik heb het geprobeerd…maar ik hou er gewoon niet van dat ik niet kan zien wat er onder me gebeurt en ja…i know…als je gaat snorkelen…heb je een duikbril op etc…nou…dat was nog een hele kunst om dat vervloekte ding op te krijgen…en toen ik dat ding eenmaal op had…was ik er wel klaar mee hahaha…dus ik dat ding er weer afgegooid…beetje overgegooid in het water en daarna gezandstraald op het strand…pfff…zand…bah hahaha…toen nog een ijsje gehaald en de boot terug gepakt, toen zaten we lekker buiten, was een stuk beter te doen!!!
Thuis meteen gedoucht…had echt OVERAL zand…getsie!! Sas moest training geven dus ben ik ondertussen dit verhaal gaan tikken! AJ en Sas hebben lekker een pizza voor me meegenomen…heb ik al dagen trek in :) jeuhhh!!!
Toen vertelde Sas dus, dat bij het strand waar wij 3 dagen geleden nog lagen, 25…ja 25 mensen…haaien gespot waren…zag het net ook op het nieuws…OMG…25 haaien :| verdikkie…gemist!!!!! Maaaar…toen zei Sas dus, dat wat ik heb gezien…was waarschijnlijk ook een haai want dat was er dichtbij…serieus…25 HAAIEN…klinkt zo bizar he!!! HAAI!! SHARK!! HAAAI!!! Hahahah…wauzers…haaien…dolfijnen klinken bijna als de gewoonste zaak van de wereld…maar HAAAAAIEN…daar waar we 3 dagen geleden nog waren…wow wow wow…bizarro!!!!

Nou ga ik ff slapen want morgen moet ik weer vroeg op :) kerstinkopen doen...jeuh!!

Buhbye!!!!

  • 19 December 2012 - 15:06

    Ar:

    Nog niet het hele verhaal gelezen. Wel het deel over de haaien.
    Niet bang voor die bloeddorstige grote rakkers, maar wel voor die kleine bloeddorstige spinnetjes met van die korte harige pootjes.

    Zijn het die haren dan die het verschil maken?

  • 19 December 2012 - 15:29

    Sanne:

    Erg leuk om te lezen, vooral het haaien gedeelt! Zo te lezen geniet je er goed van. Goed bezig! x

  • 19 December 2012 - 18:35

    Mama:

    Hihi, lijkt wel op vakantie daaro.
    Leuk reisverslag weer en ben toch blij dat die haaien jou niet gespot hebben, bahbah.
    Verder lekker aan het genieten en slaan zo te horen nog niet elkaar de schedel in hihi.

    Kan je het nog uithouden Sassipooh!

    Veel plezier weer en tot snel schrijfs bels whatsapp!
    Love You kus voor jullie.

  • 19 December 2012 - 19:21

    Sabje:

    Hahaha... Leuk weer deze verhalen :-) hou der van...
    Lekker eten, drinken, chillen, slapen, zonnen, haaien spotten...
    Lekker hè vakantie...!!!
    Ik wil ook...
    Nou veel plezier nog met de kerstinkopen doen.
    Dikke Kus aan Sassie en een hele dikke Kus voor jezelf
    Love you!!!

  • 20 December 2012 - 00:36

    Moto:

    Mis jou!

  • 20 December 2012 - 00:45

    Non:

    Ben j ook een ontzettende HELD...

    Maar ik hou van u :)) acp

  • 21 December 2012 - 21:50

    Maaike:

    Hey Becky. Bij ons zou je nog niet jarig zijn maar down under loopt gewoon een beetje voor. Dus van harte gefeliciteerd. Maak er een leuke dag van. Natuurlijk zal je de familie missen maar hoe leuk is het om je verjaardag eens te vieren op het strand met heerlijke warmte. En we bestaan nog, de wereld is niet vergaan dus dubbel genieten! Dikke kus

  • 27 December 2012 - 09:47

    Mama:

    Hey, het is stil aan de overkant!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 129442

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 02 Januari 2013

Holiday!

29 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: