PROUD!! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu PROUD!! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

PROUD!!

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

06 Juli 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo mensen, daar ben ik weer :) het is alweer een tijdje geleden. De laatste keer zat ik nog in het zonovergoten Perth…hmm…wat mis ik Perth!!

Anyway. Momenteel zit ik in het grauwe, benauwde Praag…hmm…wat mis ik Perth ;) Nu niet voor vakantie maar misschien wel 1 van de belangrijkste toernooien van afgelopen jaren.
Zoals de meesten van jullie misschien wel weten heeft het NOC*NSF afgelopen jaar besloten om onze status af te nemen omdat er wat hun betreft geen vooruitgang bij ons inzat en zij zien ons niet als medaille kandidaat zien. Heel teleurstellend want wij denken hier natuurlijk heel anders over, wij hebben afgelopen jaren wel degelijk laten zien dat er vooruitgang in zit en zitten dicht bij de medailles, dus hebben wij een rechtszaak aangespannen en deze hebben wij gewonnen…maar wanneer je zoiets wint, wil je misschien wel meer dan ooit, laten zien dat we het wel waard zijn om in te investeren…en ik denk dat we hier ook een klein beetje voor moeten waken…dat we niet constant met dit gegeven in ons achterhoofd, op dat veld gaan staan. Want waarvoor we hier, zoals altijd, staan…is omdat wij TROTS zijn om met NEDERLAND op onze borst te lopen en TROTS zijn dat wij ons land mogen vertegenwoordigen!!! Ik ben TROTS!!!!

Nou, genoeg over wat is gebeurt en nu snel door naar de orde van de dag :)
Donderdag had ik eindelijk een dagje vrij, of nah jah vrij…tijd om te doen wat men moet doen voor een toernooi…huisje schoonmaken van top tot teen (doe ik echt nooit maar ik ben heel goed in dingen doen doe ik echt niet moet doen wanneer ik moet inpakken. Dus badkamer in de sop, alles lekker afgestoft, gezogen, gedweild en ach…laat ik mijn schoenen ook maar ff schoonmaken, onder de douche met die dingen, ze shinen weer als nooit tevoren!!! Haha…nou, toen moest ik nog boodschappen doen en mijn koffer pakken, oh…en ik had natuurlijk alles nog ff gewassen dus er lagen 2 stapels met schone kleren die opgevouwen moesten worden etc. zucht hahah! Nou…na het boodschapperen, hebben Sabje en ik Sas en Timmie van het station opgehaald…en hebben we maar ff Mac gehaald…wilden eigenlijk naar het strand maar het weer was nogal ruk! Overigens gaat de zon ineens schijnen…wat een fijne stad, dat Praag :)
Maar goed, na de Mac maar kleding gaan vouwen en spullen gaan pakken en geloof het of niet…rond half12 was ik gewoon al klaar he…moest ook wel want Sas en Timmie logeerden bij mij en om 05.00u zou de taxi ons komen halen!
Nou goed…Chis was er ook nog even, omdat wij zo vroeg vertrokken, kon ze niet zo makkelijk op Schiphol komen dus had gezegd dat ze lekker mocht blijven liggen! Nou goed, rond 2u was ik ook wel klaar om te gaan slapen, de wekker ging immers alweer om 04.00u. Ik had nog een beetje stress hoor, was zo bang dat de taxi niet zou komen, had er online 1 gevonden maar ja, of ie te vertrouwen was…daar was ik niet zo zeker van! 4u het wekkertje…hop…lekker even douchen, broodjes in de oven, kussen en Hugo in de koffer en klaar was kees…taxi stond keurig netjes om 04.45u voor de deur…nou…toen was kees nog niet helemaal klaar :) maar dat hoefde ook niet, hij bleef lekker in zijn busje zitten. We hadden een bussie ja want Sas, Tim en Karen (de coach) reden vanaf mijn huisje mee, daarna Vis opgepikt en toen Channie…goed geregeld…al zeg ik het zelf. Om 05.30 waren we netjes voor de deur afgezet!!
Nou, eigenlijk helemaal geen gekke dingen…gewoon ingecheckt…door de douane en gaan met die banaan…Natuurlijk nog even een Starbucks gehaald en er een foto van gemaakt haha…je moet wat he haha!!
Nou…beetje gevlogen, beetje geslapen…maar dan ook echt maar een beetje want het is maar 1,5u vliegen, beetje landen, beetje uitstappen, koffertje pakken, de trap op naar de bus, oh nee, daar staat ie niet, trap weer af…naar de bus, ach…we laden zelf alles wel in hoor…kijk vooral toe hoe wij die bende in die bus proberen te krijgen en zet ons vervolgens een km bij het hotel maar af…oh nee, rij toch maar door naar voor de deur…zucht!! Hahah…nou…konden gelukkig meteen de kamers in dus lekker koffertje uitgepakt, gezongen, gedanst en gechilled..toen geluncht en een tukkie gedaan…wat heerlijk zo’n toernooi…kom ik tenminste een beetje tot rust haha!
Na het tukken, meeting en dinner…toen 1.5u getraind, was echt heerlijk. En daarna in de lobby gezeten, we hebben namelijk nergens wifi, alleen in de lobby…zucht…Daar raakte ik nog aan de praat met een NLe jongen die hier is omdat het WK Basketball <19 hier ook gehouden wordt momenteel. En hij vroeg of wij het dames team waren of <23 of iets…hahah…ja hoor…<23 inderdaad!!! Mooi!!! Hahah…
Nou, heerlijk geslapen…ontbeten en nagels gelakt…je moet wat heh hahah! Zo even lunchen en daarna mogen we zelf weten wat we gaan doen tot vanavond 21.00u. Dus denk dat we even de stad in gaan met de metro of zo en dan ff shoppen, we hebben zin in nacho’s dus op zoek naar een Hard Rock cafe en Starbucks en verder zien we wel wat we gaan doen. Tis overigens weer lekker grauw...of eigenlijk is het niet echt grauw maar een beetje smoggerig :) vies!!!

Nou, ik had niet zoveel inspiratie maar ik heb wat op papier gekregen :) nu naar de lobby en dit verhaal plaatsen…ughh!!

Have a great day!!!

PROUD!!

  • 06 Juli 2013 - 12:59

    Mofo:

    Jeeejjjj je eerste verhaaltje!!! Met mijn ogen nog in de plooi, meteen gelezen!
    Ik ben ook nog steeds super trots op je Bec!! Na 31 jaar speel je nog steeds op top niveau!!! Doet ze ff hoor ;-)
    De drang om te laten zien dat jullie het waard zijn om in te investeren is een drang die jullie als kracht moeten gebruiken, ipv druk!! Ook dit jaar hebben jullie een goed team en weet zeker dat jullie het kunnen!! Jullie hebben de afgelopen jaren allang bewezen dat jullie het waard zijn en dat is ook waarom jullie die rechtszaak hebben gewonnen!! Gebruik die overwinning om in de flow te komen!! Met z'n allen.
    It ben voor jullie!! En maak er wat van op dit EK!!!

  • 06 Juli 2013 - 13:00

    Jacq:

    Ow wat is het weer heerlijk om je verhalen te lezen!!! Thanks lieve Beckster kick ass xxx

  • 06 Juli 2013 - 13:19

    Marjo:

    Wijze woorden van moto,ben het er helemaal mee eens.
    Fijne dag vandaag.
    En voor morgen, heel veel succes met de start EK. Xx

  • 06 Juli 2013 - 14:59

    CES:

    Leuk om weer eens van je te horen. Succes voor het hele team en zet 'm op. Groetjes Carolien

  • 06 Juli 2013 - 19:01

    Kip:

    Aha, nou als jij dit al schrijft met weinig inspiratie, kan ik wachten op de volgende verhaaltjes en al helemaal niet op de verhaaltje met wel inspiratie. Veel plezier daar!

  • 06 Juli 2013 - 22:52

    Fred:

    Hee Beck lekker verhaal hoor, en ...ik ben ook heeltrots op jullie. Maak er een mooi tournooi van. Tot morgen. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 129441

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 02 Januari 2013

Holiday!

29 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: