Denglish en Engliano.... - Reisverslag uit Macerata, Italië van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu Denglish en Engliano.... - Reisverslag uit Macerata, Italië van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

Denglish en Engliano....

Door: Becky Boop

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

04 April 2006 | Italië, Macerata

Nou, daar ben ik dan weer een keer...
Ik maak echt niets mee maar wil jullie toch op de hoogte houden hoe het met me gaat!!
Afgelopen zondag zouden we dus tegen Forli spelen, donderdag belden ze af met 1 of andere vage reden!! Zaterdag hebben we lekker binnen getraind, was gelukkig maar 16graden buiten, kun je nagaan hoe het binnen was met 12 meiden in een kleine zaal...(er was nergens een veld vrij en ons veld is nog steeds een bouwput)
Zondag was het zo’n 23graden, we stonden om 10.30u op een veld, konden een half uurtje wat doen, toen kwamen er honkballers die moest spelen en moesten wij van het veld, wij wisten natuurlijk van niets, beetje jammer want het was echt heerlijk weer om te trainen!! Onze buitenvelder is inmiddels ook gearriveerd, Nicole heet ze...leuke meid...praat met een accent en verschrikkelijk snel dus moet zo nu en dan ff schakelen want versta er gewoon werkelijk waar niets van...(kan wel steeds vriendelijk lachen en net doen of ik haar versta maar dat werkt natuurlijk niet altijd heh) verder krijgen we er deze week waarschijnlijk een catcher bij en eind mei komt er nog een speelster en dan zijn we compleet!!
Heb overigens afgelopen week 3dgn nie getraind, had zo’n last van mijn been...word iedere dag behandeld en de knopen die erin zaten zijn nu zo goed als weg, perfect timing want de competitie start a.s. zaterdag tegen Parma, schijnt een lastige ploeg te zijn...dus ben benieuwd...
Zondag zijn we nog naar de winkel van 1 van onze officials geweest, hebben we een doos chocola gekregen :) Het is een groothandel en ze verkopen van alles, van snoepgoed tot speelgoed en van agenda’s tot kunstbloemen...dat was ff een 5min. sprint door die winkel...ben gek op dat soort winkels!!!
Gistermorgen zijn we ff naar de mall geweest daar heb ik echt onwijs koele slipper/pantoffeldingen van Betty Boop gekocht, echt zo schattig :) verder hebben Elyssa en ik Ciccipipi’s (spreek uit als tsietsiepiepie) gekocht, dat zijn kleine poppetjes die plassen hahah...Lyss en ik zagen ze een keer op tv en vonden het echt de meest belachelijke uitvinding ooit, zo belachelijk dat we ze eigenlijk gewoon kapot grappig vinden :) maak er wel een foto van (zodra ik een camera heb en die ga ik denk ik deze week kopen)
Nu nog ff een uitleg over mijn topic ‘Denglish en Engliano’ Denglish en Engliano is de taal die we spreken in dit huis...ik vooral Denglish (Dutch English) wanneer ik moe ben, dan mix ik NLse met Engelse woorden...heeel grappig :| (vind men) en hoe goed ik dan ook mijn best doe, dan komt er gewoon niets meer uit...(dit gebeurt me ook met alleen NLs dus moet je nagaan hoe erg het nu is) (Het woord Denglish heb ik overigens nie zelf verzonnen, er zijn meer mensen die er moeite mee hebben) en tjah...Engliano (English Italian) spreekt dan voor zich...we proberen hier allemaal zoveel mogelijk Italiaans te praten maar dat mixen we regelmatig met wat Engels en daar wordt natuurlijk ook weer hard om gelachen :| (heel leuk) verder gebruiken de Amerikanen de rollende R niet zo...dus Mangiare (eten) wordt Mangiawe en daar wordt natuurlijk ook weer erg om gelachen (ook door mij :)) jah we lachen wat af hiero :) had van de week echt spierpijn in mijn buik van ’t lachen, kwam echt niet door de 200 situps die we na de training moesten doen :| ow en niet te vergeten de 50 push ups...men snapt toch wel dat ik AL mijn gewicht niet vaker dan 10x omhoog krijg :)
OWWWW...we hebben een stofzuiger...YESS...die hebben we donderdagavond gekregen...ik heb vrijdag heel het huis gezogen en zaterdag maar weer...hahaha...ben nog nooit zo blij geweest met een stofzuiger...die overigens zo’n 30kilo weegt...dus zelfs thuis kom ik wel aan mijn dagelijkse work out...

Ciao ciao

  • 04 April 2006 - 17:33

    Mama Soumeru:

    Haha ik zie het al helemaal, of hoor het al helemaal voor me, dat taaltje babylonische sprakverwarrers. HIHI. En je bent wel erreg blij met je stofzuiger, want die hadden we al vorig verhaal. Maar keep on doing.En waar blijft het verhaal van jullie 1ste wedstrijd of is die nog in de maak. Nou Ciao Bella en je cadeutje is onderweg. Erg leuk en funny. Tot gauwos. Bacio Mooie fotos op fastpitch by the way. Moet maar ff een keer melden wie wie is. Bacio mora.

  • 04 April 2006 - 17:34

    Mama Soumeru:

    Haha ik zie het al helemaal, of hoor het al helemaal voor me, dat taaltje babylonische sprakverwarrers. HIHI. En je bent wel erreg blij met je stofzuiger, want die hadden we al vorig verhaal. Maar keep on doing.En waar blijft het verhaal van jullie 1ste wedstrijd of is die nog in de maak. Nou Ciao Bella en je cadeutje is onderweg. Erg leuk en funny. Tot gauwos. Bacio Mooie fotos op fastpitch by the way. Moet maar ff een keer melden wie wie is. Bacio mora.

  • 04 April 2006 - 18:09

    Anna:

    Ow Becky dat maakt niks uit toch dat warrige talen gedoe. Zelfs hier in NL spreken wij ook van alles door elkaar. En dat heeft ook een naampje Nederleis. En ook daar hebben we vaak veel lol om. En dat is alleen maar beter toch. Ach en als je daar al een tijdje zit word van jou ook wel Engliano haha ;-)

    Bye bye

  • 05 April 2006 - 11:01

    Sabje:

    Hi lieverd,

    Klinkt weer allemaal als vanouds... dat niet uit je woorden komen, niet over het schoonmaken, daar snap ik nog steeds helemaal niks van en ik denk wel meerdere mensen niet... hihihi.
    Nu snel door naar je volgende verhaal.
    Koes koes

  • 05 April 2006 - 14:43

    Randy Sjoebert:

    Yo Becks!!! Beetje zwaar late reactie from your boy from the east.. haha.. maar ik begrijp dat je in Italie zit enzeu en hoop dat je het er erg naar je zin hebt..
    Ik heb uiteraard nog lang geen internet thuis,dus zit ff bij mijn broertje op de pc.. Wou je heel veel plezier en sucsex wensen daaroo.. IK MIS JE MIEN MIEKE... ;-) xje!!

  • 05 April 2006 - 18:42

    T. Patty:

    Hallo Becky, heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt en dat het gelukkig goed met je gaat. Je hebt het in ieder geval warmer dan wij het hebben. Onze vakantie is geboek we gaan naar Ravenna. Calvin is jaloers op de ijsjes en pizza's die je eet.
    Groetjes t. Patty & fam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 129707

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 02 Januari 2013

Holiday!

29 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: