Laatste dag Japan... - Reisverslag uit Sendai, Japan van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu Laatste dag Japan... - Reisverslag uit Sendai, Japan van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

Laatste dag Japan...

Door: Becky Boop

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

04 Augustus 2008 | Japan, Sendai

Nou mensen, laatste dag Japan is aangebroken en het begint allemaal al een beetje te kriebelen :) (misschien moet ik me gewoon ff douchen :)) morgen is toch echt DE DAG!!!!
Maar goed, eerst nog ff de laatste dagen Japan bespreken :)

Gister waren we dus een daggie vrij, nou...daar hebben we toch lekker van genoten...Loes en ik hebben lekker zitten luieren, Loessie was een beetje ziekies, koortsig...snotterig etc. dus we hebben lekker rustig aan gedaan...na het ontbijt hebben we lekker ff op de kamer gelegen, ben ik ff gaan i.netten etc. en daarna lekker ff de winkelstraten in gelopen, ik had namelijk een leuk jurkje achtig iets, gezien bij de Zara :) want ook die hebben ze hier gewoon :) en Loes had mooie make up gezien bij de MAC...dus wij, hup...naar de Zara :) ding gepast...zat natuurlijk voor geen meter :) gelukkig maar want ik heb al overgewicht...(in mijn koffer bedoel ik natuurlijk) dus hup, naar de MAC...mooie make up wel hoor...dus Loes op haar beste Japans, "i buy this?" zij op haar beste engels, (wat hier eigenlijk gewoon, geen woord engels kunnen spreken, betekend) proberen uit te leggen dat het 7/8 on sale...dus wij...nou...hoeven het niet with sale hoor...want vertrek morgen...dus zij...jah maar is on sale...wij weer..."buy now" zij iemand bellen van een andere winkel...die kwam ff uitleggen dat het nog helemaal NIET te koop was maar dat het promotie materiaal was (dit hele verhaal duurde langer dan een half uur) nou...toen hebben we maar een mascara op laten doen en hebben we die maar meteen gekocht :) (omdat ik zo lekker veel make up draag hahah) daarna zijn we ff naar de Starbucks gelopen, keken de blanke mensen net zo vreemd naar ons als wij naar hun keken :) en hebben we lekker zakkies chips gehaald bij een supermarkt...ow ennnn...Ananas op een stokkie...een groentevrouw was ananas aan het snijden en dat vonden wij er zo lekker uit zien dat we wel een bakkie wilde, maar dat hadden ze niet, ze verkochten het op een stokkie...dus in plaats van een ijssie of whatever je zo op de hand mee krijgt, een vietnamese loempie, of een haring :) hadden wij dus een ananassie op een stokkie en hij was me toch lekker zeg...nou goed, wij naar huis (hotel) daar weer lekker niets gedaan, ff wat bamisoep gemaakt en tig afleveringen 'Gillend naar huis' gekeken...wij houden wel van die simpele humor. Tegen 5 uur zijn een aantal van ons naar een Major League Baseball wedstrijd hiero geweest...wat een seats, zaten echt goed (leuk man, Olympische sporter zijn) het was super groot, hoop heisa eromheen...schoonzwemmers hadden op een soort van pleintje een badje waar ze hun ding lieten zien, treintjes met kinderen reden rond etc. zeker 15.000 mensen waren op de been om naar hun favoriete team te kijken...we kregen een petje met de clubkleuren...ongelooflijk wat een fanatisme...telkens als 'wij' aan slag waren STOND de harde kern te zingen, klappen, fluiten etc. en het hele stadion deed (zittend) mee...en wij hebben ze naar de overwinning geschreeuwd...mooi staaltje honkbal lieten ze zien, aantal mooie plays, homeruns...jah...dit was gaaf om eens mee te maken (zal eerlijk zijn, had er nie zoveel zin in maar ben blij dat ik gegaan ben) En ja Willem, dit vond ik echt wel gaaf :) Petey, Sas en ik zijn na de 5e inning wel weg gegaan, moest nog pakken etc. en voor de mensen die mij niet kennen, dan heb ik stress...:| gelukkig deed onze airco het niet...dus had ik ook nog eens zweet :) hahah...jakkie...
Daarna nog ff ge-i.net en toen lekker ff gedoucht om vervolgens rustig in slaap te vallen...heerlijk geslapen en vandaag lekker ontbeten om daarna op de bus te stappen...ow...kreeg mijn koffer toch niet dicht :| stress...ik op alle mogelijke manieren op die koffer gezeten, gestaan, gelegen...me zo zwaar mogelijk gemaakt...het mocht niet baten :) hahah...dus ik "uhmmm Loes...wil jij misschien ff op mijn koffer gaan zitten?" nou...die heeft er ook op gelegen, gezeten en gestaan...uiteindelijk is het gelukt hoor...
Nou goed, in de bus lekker gewacht tot we eindelijk gingen stoppen :) want ik moest me toch plassen :| al na een uur...:) hahah...dus ik naar voren gelopen "uhmmm Caroline, wanneer gaan we stoppen...ik uhmmm...moet plassen" zij "ligt aan jullie" ik "nu graag" hahah...dus toen gingen we gelukkig binnen 10 min stoppen...was gelukkig niet de enige hoor...
Na de 1e stop wat geslapen (was namelijk een busreis van 9 tot 15.30 :|) en na de 2e stop (rond lunchtijd) ff gelachen met Gouvie en RobO (is de fysio) Gouvie was niet zo heel erg geinteresseerd in KNOLHOBBELEN...whahahah...:) daar moest ik persoonlijk erg om lachen, die had ik nog niet eerder gehoord :)
En RobO heeft een boekie mee (met vertalingen nl-chinees) en die schijnt voor de sporters te zijn maar die worden niet uitgedeeld...ik denk om de volgende redenen:

- Ta shige Wang Badan / hij is een hondelul
of:
- Zai Hanguode bisai genghao / de spelen in Korea waren beter
of:
- Wode Zhongwen conglai zheme zaoguo / mijn Chinees is niet meer wat het geweest is
of:
- Nage Deguoren xiang touhuan niaojian / die Duitser wilde zijn urine omruilen
of:
- Ni buyong gaosu wo yinggai zenme youyong / u hoeft mij niet te vertellen hoe ik moet zwemmen hoor
of:
- Ta shuizhao shi ye zheme xiaoma? / Is ie slap net zo klein?

Nou mensen, zo zijn er 154blz met dit soort dingen, ook gewoon normale dingen hoor...maar vond dit wel een aantal grappige vertalingen...moet je je voorstellen dat je dit soort dingen daar zou roepen, ik denk...maar weet het natuurlijk niet zeker :) dat men je best vreemd aan zal kijken :) gheheheh...

Na wat gereden, gestopt en gereden te hebben, zijn we nu vlakbij Tokyo geloof ik, Narita of zoiets...zitten in het Holiday Inn en hebben i.net op de kamer :) en het vliegveld is hier tegenover...ben in staat om al in het vliegtuig te gaan zitten, want JAH MENSEN...IK BEN KLAAR OM NAAR CHINA TE VERTREKKEN...:)
Maar goed, first things first, ik ga lekker douchen, daarna moet ik ff Sas haar nagels doen, dan ff haar stijlen denk ik...en dan lekker ff slapen...morgen rond 11.00u naar het vliegveld en dan vertrekken we rond 14.15u geloof ik, naar Beijing en dan gaat het feest beginnen mensen...

Nou...ik ga ff douchen...ik houdt jullie weer op de hoogte...

Sayonara

  • 04 Augustus 2008 - 11:56

    Ms Miyagi:

    Nou nou, dat klinkt weer leuk allemaal! Wat kan je toch leuk schrijven.

    Maar wat is KNOLHOBBEN, miss was het handig geweest als je erbij had verteld wat het betekent, ik denk dat ik niet de enige zal zijn, die die vraag gaat stellen. Miss kunnen wij dan ook mee lachen.

    Nou nogmaals een goede reis en ik wens je heeel veel succes.

    Dikke kus X

  • 04 Augustus 2008 - 12:08

    Grace Uit Arnhem:

    Hee Becky! Hartstikke leuk om je avonturen te kunnen lezen, dankzij je pa... wij hier uit Arnhem wensen jou en je team enorm veel succes en nog veel meer plezier daar in China! En ik hoop ook wat wedstrijden op tv te kunnen zien. Kun je mij vertellen wanneer jullie precies spelen? Hartelijke groet en liefs van ons allemaal!

  • 04 Augustus 2008 - 16:10

    Kip:

    Becky, Becky, Becky, kleine knolkwebbelaar, wat een verhaal weer. Je schrijft ook zo leuk dat ik dus alles voor me zie, ik lig hier dus helemaal in de knolhobbel!
    Of is dat wat Anky van Grunsven doet? Pffff, dan zal 't wel Janky van Grunsven worden!

  • 04 Augustus 2008 - 20:10

    Mama Soumeru:

    Nou meid het schiet op het is daar denk ik nu zon 6 uur smorgens, nog ff volhouden met de oogjes dicht, bijna zover.
    Het was weer een lekker Bec verhaal, en inderdaad ff uitleg over Gouv, want twents is moeilijk te volgen, maar dit volg ik echt nie.
    Ik wens jullie een hele goede reis naar China en als je alle indrukken in je op hebt genomen, dan zien we je verhalen weer graag tegemoet, vanuit het Olympisch dorp, Het Hollandhuis. Meid wat balen we dat we er niet bij kunnen zijn, maar de ouders van Naomi, gaan voor ons schreeuwen en zwaaien en jullie steunen. In ons hart en in onze gedachten zitten we er gewoon en juichen we met hun mee hoor lieffie. We zijn er elke wedstrijd bij. HEEL VEEL PLEZIER EERST EN VOORAL ALLE INDRUKKEN NOGMAALS OPDOEN, EN DAN GAAT HET ECHTE WERK BEGINNEN, DAN ZIJN JULLIE ER ALLEMAAL KLAAR VOOR MET VRIENDEN EN FAMILIE OM JULLIE TE STEUNEN EN WIJ STEUNEN VIA HIER LEKKER MET JE ZUSSIES EN MIQUEL EN DENNIS EN WIE WEET WIE NOG MEER ALLEMAAL.
    MEISSIE WE HOUDEN VAN JE. LIEFS VANUIT BEIJNG-OLDENZAAL.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    VAN ONS.
    ook van de girls op het werk en van Run 71 heel veel succes.
    By the way het is al 10 uur en papa is nog steeds aan het vissen met Miq haha. Lachen he.

    XXXX

  • 04 Augustus 2008 - 20:29

    Ria Harskamp :

    hoi becky ik heb weer genoten van je verhaal er stond in de krant dat jullie hadden gewonnen van tohoku fukushi universiteit dat is het begin want nu gaat het gebeuren het echte werk heel veel plezier en een rustige reis de groetjes aan het team samen doen jullie het vecht er voor ik hoor wel weer bye bye en veel succes hoop je met de opening te zien dddddddooooooooooeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ria toy toy toy

  • 04 Augustus 2008 - 21:26

    Opper Yup:

    Hi yuppie,

    Nou nou nou dat was me het daggie wel weer...
    Lekker genoten met Loosey en de andere meiden. Goed zo, vooral van alles genieten en je niet druk maken, dan wordt het me toch een mooie ervaring allemaal.
    Nou vandaag zijn wij dus wezen vissen... wist niet dat Miquel zo lang rustig kon zitten...(dit heeft hij duidelijk niet van zijn vader, hihihi) de ene na de andere trok hij uit het water... vasthouden was ook geen probleem, maar het hakkie vond hij nog niet wat. Waarschijnlijk als het weer mee zit, gaan we morgen weer.
    Nou schat en alle teamleden een hele goeie reis naar China en geniet van alles wat je tegemoet komt!!!
    Ik ben onwijs trots op je en kan niet wachten jullie op TV te zien.
    Heel veel liefde hier uit Oldenzaal.
    Sabje

  • 05 Augustus 2008 - 21:00

    Corri Wilmink:

    Hi Rebecca--I am your distant cousin from Canada--you may remember that your sister and I used to write to each other when we were younger. My OPA (Henry) is brothers with your OPA (Johann). Anyway, your cousin Paul Wilmink from Baarn, NL was just here in Canada visiting us and told us that we had family in the Olympics---good luck!! Hope to meet you and your sister one day!

    A part of Canada will be cheering for you---sincerely, your cousin Corri

    corri_wilmink@hotmail.com

  • 06 Augustus 2008 - 08:14

    Cheryl Boerleider:

    Hallo poppetje,

    Wat doe je 't leuk zeg. had niet gedacht dat iemand mij zou overtreffen...hahaha ik leef me helemaal in. Enjoy it!!! Ik volg je all the way.

    Succes aan jou en je hele team toegewenst namens Amsterdam zuidoost.

    XXX


  • 06 Augustus 2008 - 18:24

    Sabine:

    oh oh oh, ik ben zo trots op jullie.Nou ga lekker genieten en een beetje softballen natuurlijk.Uhm wat is knolhobbelen....
    kus kus kus

  • 06 Augustus 2008 - 19:38

    Chantie:

    Geniet ervan..Once in a lifetime experiance...TROTS! -x-

  • 07 Augustus 2008 - 10:25

    Jikke:

    Nihao Becky!!

    zo via via kwam ik op je site terecht! Heel veel suc6 en plezier in China, ook voor de andere meiden!
    Ik zit al helemaal klaar in mijn oranje outfit op de bank als de wedstrijden worden uitgezonden op TV!

    Huphup!!!!
    Groetjes, Jikke Hijlkema

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 129702

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 02 Januari 2013

Holiday!

29 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: