Dag 6, 7 en 8... - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu Dag 6, 7 en 8... - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

Dag 6, 7 en 8...

Door: Becky Boop

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

01 Augustus 2009 | Spanje, Valencia

Zooo…daar ben ik weer (ff) sorry dat het zo lang heeft geduurd maar het waren lange dagen afgelopen dagen :)

Woensdag:

Vandaag lekker uitgeslapen tot 9.25u, moesten om 9.30u ontbijten…heerlijk dus, zal ’t wel nodig hebben :)
Na het ontbijt zijn we ff gaan shoppen voor Arie, die was jarig…wel een leuke mall hier, ja mensen, ook hier hebben ze gewoon een leuke mall om de hoek :)
Na het shoppen moest ik maar weer ff gaan slapen, ik was er moe van :) daarna ff laten behandelen, beetje stijve nek, verder niets ernstigs, daarna ff gedoucht en klaargemaakt voor Duitsland – NL!!!
In deze wedstrijd hadden we ff een valse start, wat resulteerde in 3 honken bezet in hun eerste slagbeurt…gelukkig kwamen we hier wel goed uit en was er verder niets aan de hand, we scoorden onze runs vanaf de 3e inning geloof ik en waren klaar in 5 of 6 innings :) Channie sloeg nog ff een foutbal richting ons publiek en Ed, de vader van Kossie die zat daar op een stoeltje en reageerde wat aan de late kant, hij ging op de achterpoten van zijn stoel staan maar die stoel vond dat niet zo leuk en liet zichzelf met Ed en al achterover vallen, wat zorgde voor een hoop gelach en geklap in het publiek, ik vond het een 9,9 waard!!! :) Gelukkig kwam hij ongeschonden uit de strijd!!!
Eindstand: Bradwurst eters 0 – Zuurkool eters 9!!
Na de wedstrijd gingen we weer bij Hollywood eten. Ik had Rich gevraagd of hij voor mij ff op een briefje kon schrijven (in het spaans) hoe ik om een dessert met kaarsje kon vragen, voor Arie, dus ik met dat briefje naar 1 van die serveerders, hij, “nee nee, dat hebben we niet” nou…daar geloofde ik dus helemaal niets van want ze hadden super lekkere desserts, had ik al lang gezien, maar goed, bleek dus dat ze geen kaarsjes hebben daaro, nou, dan doen we het toch zonder kaarsje…Dus wij aan het eten en alles op, een aantal wilden al weg maar dat kon natuurlijk niet want we moesten nog zingen etc. voor Arie, nou…Sten naar iemand anders gegaan om het te regelen want die ‘niet engels sprekende, in een amerikaans achtig restaurant’ serveerder was het vast vergeten…dus had dat meisje het maar ff geregeld, was ’t er gelukkig meteen want wij waren moe, moeier, moeist :)

Donderdag:

Vandaag moesten we weer vroeg op want we speelden om 11u al tegen Italie!! Ook tegen Italie hadden we een beetje een valse start, of meer, grotendeels was ’t vals want zij leken vaker dan ons op de honken te komen :) (was uiteindelijk niet eens zo want wij hadden evenveel hits maar goed) in de 1e inning hadden we meteen het 3e honk bezet, maar zij leken het totaal kwijt te zijn op het moment dat ze mensen op de honken kregen, ze gingen stom honklopen, slecht bunten etc. nou…jammer voor ze :) De wedstrijd ging gelijk op, wat betekende dat we onze 1e tie break (extra inning, met iemand op het 2e honk) gingen spelen…stressss…nou…zij konden er niets van :) dus wat dat betreft geen stress, maar wij hadden ook nog niet kunnen scoren in de 7 vorige innings dus ik had toch wel wat spanning hoor! Wij kregen 3 honken bezet en toen kwam Tukkie aan slag, enige wat ze hoefde te doen was die bal hard raken, nou…ik kon er niet naar kijken, ik zat achter de dug out, (lees: party tent, want op ‘t 2e veld staan alleen maar 2 party tenten) en keek maar naar de reactie van de vader van Kossie en de vader van Femke :) als zij blij zouden reageren, zou ’t goed zijn :) en yess yess yess, dat deden ze hoor, Tukkie schijnt hem hard naar de korte stop geslagen te hebben en Anne scoorde daardoor ’t enige punt in de wedstrijd :) Eindstand: Spaghetti vreters 0 – legale hasj rokers 1!!
Door deze lange wedstrijd waren we pas in de middag thuis :| daar ging ons middagdutje :) haha…nee hoor, we hebben nog wel ff kunnen slapen, daarna ff wat gegeten en toen moesten we alweer naar ’t veld om Engeland te lijf te gaan!!!
Voor ons speelde Rusland nog tegen Italie, dit werd ook weer een tie break die werd gewonnen door Rusland, wat betekend dat Italie 6e eindigt en volgend jaar geen WK heeft en hun titel zeker kwijt zijn, vond het wel leuk dat de Russen wonnen van Italie maar vind het ergens ook wel sneu dat ze zo ‘ten onder’ zijn gegaan, en eerlijk gezegd was mijn droomscenario gewoon NL – Italia en de finale :) maar goed, als zij daar niet aan mee willen werken, dan niet :) alleen wel jammer, vind het altijd wel gezellig met de Italianen op toernooi :) helaas pindakaas…
Anyway, omdat die wedstrijd dus ook zo lang duurde, startten wij pas rond 20.45u, terwijl we om 8u moesten starten, maar goed…dit mocht de pret niet drukken :)
Ook weer een valse start eigenlijk, zij kwamen in de 1e inning meteen 2-0 voor :| 1e runs tegen dit toernooi, nou…dit lieten we toch mooi niet over ons kant gaan zeg…in de 6e en 7e scoorden wij geloof ik een run wat betekende dat we weer een tie break moesten spelen…in de 1e tie break kregen wij meteen 3 honken bezet maar presteerden we het om niet te scoren :| gelukkig scoorden zij ook niet en deden wij dat in de 2e tie break wel, hahaahah…2-0 achter en dan in de tie break winnen met 3-2, dat smaakt goed kan ik jullie vertellen!! Eindstand: fish and chips eters 2 – mergpijp eters 3!!!
Waren pas om 00.00u thuis of zo en kon pas rond 01.30u in slaap komen!!!!

Vrijdag:

Weer vroeg op want om 11u hadden we Tsjechie, ik vind Tsjechie toch altijd wel lastig hoor!!! We kwamen dan ook 5-0 achter, nu hoefden we deze wedstrijd absoluut niet te winnen want we waren al de nummer 1 in de poule maar we have our pride, we have all our fans chearing for us, we zijn het aan onze stand verplicht om gewoon een puike wedstrijd te spelen!!! Dus dachten wij in de 6e inning maar, laten we gewoon 1 run scoren, dan scoren we de rest in de 7e :) hahaha…mooi man, in de 7e inning stond het dus weer 5-5, weeeer een tiebreak, mensen kinderen, “wij zijn niet meer dan 5 innings gewend hoor (winnend en verliezend)” hahah…maar goed…in de 1e tie break scoorden wij en zij NIET haha…!!! Eindstand: (goedkoop) bier drinkers 5 – Broodje unox eters: 6
MOOI MAN!!!! Hahaha…
Maar goed, doordat we weeeer een tie break speelden, waren we pas rond 3u/half 4 thuis, dus weer weinig tijd voor wat rust!! Gelukkig gingen we meteen eten want had een bere trek! Daarna ff lekker geslapen tot 6u, had het echt ff nodig!! En om half 7 vertrokken we weer naar het veld, we speelden de wedstrijd voor directe plaatsing in de finale. We moesten weer tegen de Engelsen!!!
Ik was bloednerveus, niet alleen was deze wedstrijd voor directe plaatsing maar ook speelden we voor ons A-status, want om die te behouden, moesten we in ieder geval in de finale komen. En tjahhh…na zoveel gewonnen wedstrijden, ben je natuurlijk ook gewoon “the team to beat” dus jah, ik voelde de spanning wel, wil gewoon Europees Kampioen worden :) maar goed, hoe om te gaan met deze spanning, als veteraan??? Ik probeerde me groot te houden want tjah ‘als ik als veteraan al nerveus ben, hoe moet de rest zich dan nie voelen??’ normaal zou ik nog wel tegen iemand zeggen “pfoeeehhh ik ben me toch nerveus!!” maar ik wilde niemand anders nerveus maken, dus hield ik het maar voor me!! Nou…ik stond me te zweten op die plaat, gooide alles door het midden en mijn ademhaling versnelde met de seconde hahaa…(lekkere veteraan) dus ik in de 2e inning naar Nancy (pitchercoach) en zei: ‘sorry, i’m throwing everything down the middel, i’m so nerveaus’ nou, toen kwamen wat traantjes hoor…haahah…ik hield ’t gewoon ff nie meer…maaaar…daarna was ik een stuk relaxter en dacht “pfff…als ik verdorie tegen alle top landen kan gooien, dan moet ik dit helemaal wel aan kunnen, ik ben echt niet slechter dan de Engelsen” :) maar toch, dit was anders, hier staan gewoon dingen op ’t spel, de titel, de status, alles waar je kei hard voor hebt getraind, en tijdens afgelopen toernooien ging ’t vooral om ‘ervaring opdoen’ en dan ga je gewoon vrij uit!!!
Maar goed, gelukkig scoorden wij in de 4e inning 2 runs en zij scoorden er 0 :) dus Eindstand: Beer drinking fish and chips eaters 0 – patatje oorlog eters 2!!!!

OPLUCHTING!!!!!!!!!! Wij staan vanavond in de finale, weer tegen de Engelsen, zij versloegen vanmorgen de Tsjechen met 6-1!! Én we behouden onze status, zodat we volgend jaar weer veel kunnen trainen en toernooien kunnen gaan spelen in het buitenland, waar het niveau gewoon een stukkie hoger ligt dan in NL! Jah, dit was wel echt ff een OPLUCHTING!! Ik heb ook echt ff in de dug out gezeten om bij te komen :) deze veteraan voelt nog steeds de spanning en de druk hoor :) gelukkig wel, ik zou het nog voor geen goud willen missen!!

Nou, nu ga ik me ff voorbereiden op de finale, lees: ff slapen :) en ik hou jullie op de hoogte!!! Pfoeee…wel spannend hoor, wil dit echt niet verliezen, we zijn zo ver gekomen, vind dat wij het echt verdienen!!!! Spannend!!!

Trouwens, jullie zullen vast mijn ‘was’verhalen missen :) dat kan kloppen, geen wasmichine te vinden hiero :| was mijn vuile was gewoon met de hand, hahaha…das echt een tijd geleden…Rich wast onze pakken wel voor ons maar de rest moeten we toch echt zelf doen, ’t droogt toch voor geen meter hier dus sta af en toe met de fohn in de aanslag op mijn sokken te drogen, of ik hang ze op ’t veld aan ’t hek :) je moet wat als er geen mega grote drogers in de buurt zijn heh :)

Ciaoieeeeeeeeeeeeeeeee

• 01 Augustus 2009 - 13:06

Opperyup:

Dag Yuppie,

Ja... dat zijn allemaal mooie dingen.
    2 prijzen in de wacht... en nu die laatste nog.

Heel veel succes vanavond en tot morgen

Veel liefs uit Oldenzaal.

Sabje

• 01 Augustus 2009 - 14:09

Mar:

super veel succes strakjes. Kick some Ass!!
    xx

• 01 Augustus 2009 - 14:11

Ria:

jeetje becky wat goed in de finale geweldig zeg ik ben gauw even aan het typen ga zo naar het strand ben vandaag 40 jaar getrouwd en vier dat op zandvoort met familie en vrienden maar voor ik ga even je leuke verslag weer gelezen wat wordt het spannend he nou meid doe je best en laat zien dat jullie de beste zijn lieve groetjes en een hele boel succes tijdens de finale ria

• 01 Augustus 2009 - 21:05

Mamsie:

Supper trots op dit Team, gewoon na hoeveel jaar de EK winnen toppie.
    En Chant en jij haha wat een lieve foto, dus als feteraan doe je het nog supper goed meis. Nou veel pleziermet feesten en goeie reis morgen he. Dikke hug van ons.
    HEEL ERG GEFELICITEERD.

• 01 Augustus 2009 - 22:34

Moto:

CAMPIONE CAMPIONE OLE OLE OLE OLE, CAMPIONE CAMPIONR OLE OLE OLE OLE!!!

WAT BEN IK TROTS OP JULLIE!! SUPER GOED GEDAAN MET Z'N ALLEN!

Ongeslagen kampioen, best pitcher & mvp!! Man man, wat een mooie dingen!!

Liefde X