Welcome in uhmmm…kweet niet waar we zijn… - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu Welcome in uhmmm…kweet niet waar we zijn… - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

Welcome in uhmmm…kweet niet waar we zijn…

Door: Becky Boop

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

10 Juni 2008 | Verenigde Staten, Chicago

Helloooooooooo…het is alweer ff geleden…sorry hiervoor…had steeds geen zin/tijd!!!

Ik weet echt niet meer bij welke dag ik geëindigd ben dus ik begin maar bij waar ik het me kan herinneren!!!

We hebben wat gewinkeld…wat uhmmm…gewinkeld…beetje pro game gekeken…verder niets eigenlijk….Zondag zijn we down town Philadelphia geweest…we zijn naar de trap geweest waar Rocky zijn welbekende trap scène gefilmd is :) ik ben daar natuurlijk NIET al rennende op gegaan…want het was die dag echt bloed maar dan ook echt bloedheet…je had nog geen stap verzet of het zweet liep je langs je schenen naar beneden…het was echt een verschrikking…maaar wel koel om dat te zien…Er was op dat moment trouwens een wielerwedstrijd dus het was ongelooflijk druk (en ik ging voor mijn plezier toch niet op zo’n fietsie zitten in die bloedhitte man…maar goed…ieder zijn/haar ding) maar goed…dat mocht de pret niet drukken…
Daarna zijn we Philadelphia in gegaan…zagen we toch een hoop half naakte mannen, travestieten etc etc. waren we blijkbaar in een Gay Parade terecht gekomen, of zoiets…ghehhe…dat was me toch ook weer een aparte ervaring zeg, zo hoor je dat het allemaal maar niet geaccepteerd wordt en zo loop je tussen een parade hahah…wel leuk sfeertje…
Daarna zijn we naar de Liberty Bell gelopen…ff een stukkie geschiedenis:
** The Liberty Bell, in Philadelphia, Pennsylvania, is a bell that has served as one of the most prominent symbols of the American Revolutionary War. It is a familiar symbol of independence within the United States and has been described as an international icon of liberty and justice.

According to tradition, its most famous ringing occurred on July 8, 1776, to summon citizens of Philadelphia for the reading of the Declaration of Independence. The bell had also been rung to announce the opening of the First Continental Congress in 1774 and after the Battle of Lexington and Concord in 1775. Historians today consider this highly doubtful, as the steeple in which the bell was hung had deteriorated significantly by that time.

The Liberty Bell was known as the "Independence Bell" or the "Old Yankee's Bell" until 1837, when it was adopted by the American Anti-Slavery Society as a symbol of the abolitionist movement.**

Daarna tas gepakt…of nou…mijn 2e tas gepakt…had zaterdag namelijk al 1 tas gepakt…goed heh??!! Maandag moesten we rond 8u met de bus…hup naar het vliegveld…ff vliegen, ff weer de bus in en nu zijn we aangekomen in uhmmm….South Beloit of zoiets…dit ligt in Chicago en zo’n half uur bij Rockford vandaan, daar gaan we 4 wedstrijden spelen tegen de Rockford Thunder, tjek ff hun site: www.thunderprofastpitch.com
Ik weet trouwens nog niet hoe het allemaal moet gaan passen op de terugweg (mijn 2 tassen zaten al propvol, er zit nu nog wel iets van eten/snoep dus, in maar toch) maar daar hoeven we ons nu nog ff niet druk over te maken!! Hotel is trouwens wel ok, we kregen te horen dat het hotel niet al te best was etc. maar op zich valt het wel mee…we hebben 2 lekkere bedden, draadloos i.net, schone badkamer, wel ietwat klein en laag…je moet echt ff een beetje door de knietjes om je haar uit te spoelen, een koelkast, een magnetron en een raam (die niet open kan) dus hotel valt best mee…je moet natuurlijk niet over het tapijt gaan liggen rollebollen, maar dat moet ik thuis ook maar niet doen hihihie :)
Maar goed…hier in dit plaatsje dus, zitten we een weekje…gister aangekomen, hebben er net 1 training op zitten en gaan zo bbq-en bij de oude coach van Terrasvogels…zijn familie had ons uitgenodigd…hartstikke lief natuurlijk…Morgenavond eindelijk weer spelen!!! Ben eerlijk gezegd wel klaar met dat trainen…bleh…wil gewoon spelen…hup…pakkie aan en de wei in…!!!!
We zitten hier dus een weekie, zondag gaan we naar een honkbal wedstrijd van de Chicago White Sox, we zitten geloof ik achter de dug out van de White Sox…en dat zijn toch wel 1 van de beste plaatsen denk ik…dit alles is geregeld door het vriendje van “zij die niet genoemd wil worden” :) super toch…ben heeeel benieuwd!!
Nou goed en maandag gaan we met de bus naar Ohio, dat schijnt iets van 8u te zijn of zo…dus i.pod opladen en die dag daarvoor gewoon niet slapen :) dan ga ik mooi slapen in de bus :) Dit is zo’n beetje de planning…wil best naar huis nu maar het zal een hoop schelen wanneer we weer gaan spelen, dan gaan de dagen weer wat sneller en nou jah….kweet niet..ik speel gewoon liever :)

Ik hoorde trouwens dat ons Oranje het gister goed heeft gedaan…het is zelfs bijna BIG NEWS hier in de States…want Italie zou heel goed zijn bladiebla….nou…dan kennen ze onze mannen nog niet!!! ORANJE BOVEN!!!!!!!!! (men moet natuurlijk niet vergeten dat WIJ de trendsetters zijn…want wij zijn vorig jaar begonnen met het verslaan van de spaghetti vreters!!! Grrrrrrrrr…hahahahahahah…smaakt naar meer!!!!!!!!!

Anyway, lees nog ff het volgende:

**Superrrrrrrr….er wordt hier op de tv op ESPN (sportchannel hiero) gevraagd “who is the best player of EURO 2008?” 1 reporter zei “Ven Bwronckhurst” (van Bronckhorst) en een andere zei “Orlando Ungelur” (Orlando Engelaar) Hihihie…je weet toch hoeveel moeite die Amerikanen hebben met onze namen?? Echt wel koel dat ze dat na 2 dagen al zeggen…ik vind het koel!!!** Ik ben trots op de mannen van Oranje!!!

Genoeg getikt…ik ga ff douchen en me klaar maken voor de bbq!!!!

Fijne avond…

Buhbye

  • 10 Juni 2008 - 19:46

    Moto:

    Ghallo Betta,

    'Onze' mannen hebben het zeker goed gedaan op het EK. Voor het eerst sinds 30 jaar, hebben ze gewonnen van de Italianen (zij d88 net als jullie, het is genoeg geweest met die spaghetti-eters, nu gaan wij eens winnen), dus het wordt een historische wedstrijd genoemd. Goed begin. Van Bronckhorst werd 'the man of the match' genoemd, paar goeie assist, gerend als Forrest en hij heeft er zelfs 1 gescoord. Kan je nagaan, na wat je gehoord heb op ESPN, jij hangt/ligt samen met GIO in het Moluks Historisch Museum, das toch super cool!! (Ly was ff bij mij toen GIO scoorde, nou VIVA MALUKU hoor, ahaha ;-) lachuh. Ze kwam ff leren hier, gezellig hè. Zij leren, ik leren, theetje, aardbeitjes...gezelligheid

    Anyway, ben blij dat het hotel meevalt, toen ik je sms las, d8 ik ohhh boy...-1 sterren hotel?? That must suck! Maar gelukkig valt het mee.
    Snap dat je liever speelt, je traint toch om wedstrijdje te spelen, daar doe je het toch allemaal voor. Oh nie dahn!?

    Zag wat foto's van de famous ROCKY-TRAP! Cool. En idd grappig dat je in een gay parade terecht kwam, net wat je zegt, wordt het allemaal nie geaccepteerd, is er ineens een gay parade! Apart toch maar weer. Tegelijkertijd een wielerwedstrijd, hmm...drukte allemaal.

    Nou veel plezier bij de bbq, goed eten, zo'n lekker steak met cooked corn, mjammie...zit ik hier met mijn spaghettie, hihi..

    Mis jou & Chant...Kom maar snel naar huis.

    Succes met de wedstrijd!!

    Dikke kus xXx

  • 10 Juni 2008 - 19:52

    Moto:

    Hihi...die foto had ik nog niet eens gezien, Rocky I en II, ahaha ;)

  • 10 Juni 2008 - 21:05

    Opper Yup:

    Mooie dingen allemaal!!!
    Jij met Gio al hangend in het Museum... Samen op "de" trap... ESPN die ff 2 nederlandse spelers noemt... Ly die me een smsje stuurt Viva Maluku en vragen of het Pella is... hihihi
    Mooie dingen allemaal!!!
    Morgen gaan jullie weer lekker spelen, heb je trouwens enig idee of het weer live te volgen is ergens?
    Nou nog maar 2 weken en dan bennen jullie weer thuis... mis jullie wel hoor, gisteren ook geen zussendag gehad... want die 2 moesten met hun neusen in de boeken... NOU...
    Love you mijn kleine swesterline

  • 11 Juni 2008 - 05:00

    Mama Soumeru:

    Haha, ja jullie lijken gelukkig niet op Rocky qua uiterlijk, die spieren valt over te praten hihi.
    En inderdaad een raar land, met een gay parade, soms snap je niks van die mensen (Amerikanen). De Bbq. zal wel geweest zijn inmiddels, was het lekker. En nu straks lekker spelen. Heel veel succes voor allemaal en kussies van het home front. Love You

  • 11 Juni 2008 - 07:48

    Molukkert #3:

    VIVA MALUKU!!! :) Leuk om weer een update te lezen van jullie avonturen ;)
    Hoorde dat de 1e wedstrijd niet doorging, nu moet je nog langer wachten :( Nou, succes in ieder geval voor de volgende games! Kus uit Haarlem

  • 11 Juni 2008 - 10:20

    Sanne:

    He Becky,

    Ook ik lees je verhaaltjes hoor! Stiekem, tijdens het lesgeven... die leerlingen zijn toch zó braaf! :D
    Zet 'm op daar!

    x

  • 11 Juni 2008 - 16:44

    RIA HARSKAMP:

    HOI BECKY KNAP HE VAN DE HOLLANDSE BOY`S ZE WAREN GEWELDIG EN WAT GAAF DAT JE NAAR CHICAGO WHITE SOX GAAT GAAF MAN IN DAT GROTE STADION WIJ KIJKEN ZE WEL OP SPORTNET HEEL VEEL SUCCES MET DE KOMENDE WEDSTRIJDEN EN GROETJES VAN RIA IK BLIJF JE VOLGEN ALS JE HET NIET ERG VIND BYE BYE ADIOS

  • 14 Juni 2008 - 17:57

    Ria Harskamp:

    HOI BECKY
    WE HEBBEN WEER GEWONNEN MET DE VOETBAL GEWELDIG WAS DAT ZIEN JULLIE DAAR NOG WAT VAN IK LAS DE SITE VAN DAT TEAM WAAR JULLIE TEGEN MOESTEN SPELEN MAAR ER WAS VEEL REGEN STOND ER HEB JE WEL GESPEELD OF HEB IK WAT GEMIST IK LEES HET DAN WEL WEER GROETJES RIA P.S GAAT HET GOED MET LYNN HAAR KNIE BEN BENIEUWD BYE BYE

  • 15 Juni 2008 - 11:40

    Mama Soumeru:

    We missen je updates, weer geen internet zeker. Veel plezier in Chicago en goeie reis naar Akron. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 129471

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 02 Januari 2013

Holiday!

29 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: