Daar is ze weer... - Reisverslag uit Beijing, China van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu Daar is ze weer... - Reisverslag uit Beijing, China van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

Daar is ze weer...

Door: Becky Boop

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

20 Augustus 2008 | China, Beijing

Zooooooooooo daar ben ik weer ff…sorry dat het zo lang heeft geduurt…ben gewoon onwijs druk..NOT… :) ben vooral moe hahaha…niets gewend joh…

Nou…ik ga jullie eens ff inlichten hoe afgelopen dagen voor mij zijn geweest…

Ik was gebleven bij Japan – NL denk ik…puike wedstrijd…Juutje stond een dijk van een wedstrijd te gooien alleen lieten wij op de juiste moment onze knuppels niet hun werk doen…jammer…3-0 verloren…

Daarna kregen we Venezuela – NL…een wedstrijd die we hadden kunnen pakken…niet gelukt, zij waren toch echt een maatje te groot…sloegen die ballen door het veld en wij sloegen de ballen op de poppetjes…(ik snap niet wat het doel is van die mensen in het veld…voor mijn gevoel staan ze alleen maar in de weg hahahah) 8-0 in de 5e inning (wanneer 1 tegenstander 7 runs of meer scoren dan de tegenstander, dan is de wedstrijd vroegtijdig, na 5 innings dus, afgelopen) zeer teleurstellend dat we zo van het veld moesten, ik denk/vind dat we veel meer in ons mars hebben maar het komt er gewoon niet uit…

Daarna hadden we Australie – NL…Juutje gooide tot de 4e inning een klasse wedstrijd, in de 4e inning gingen ze haar redelijk raken…dus goed moment om te wisselen…toen mocht ik eindelijk weer gooien :) Canada was mijn laatste wedstrijd en dat ging niet bijster goed of zo. Australie had tot de 7e inning geen grip op me, ze kwamen 1 x op de honken maar die werd uitgegooid op het 2e honk bij een poging tot stelen, daarna kwam er tot de 7e inning niemand meer op de honken…yessss…helaas sloegen ze in de 7e inning een goeie hit en daarna een diepe hoge bal die niet gevangen werd…toen moest ik eraf…vond het zelf wel het juiste moment om eraf te moeten maar was zeker niet blij dat ik er hierdoor af moest…maar jah…ze kregen gewoon grip op mijn pitches en dan is het tijd voor een ander om het af te maken…helaas lukte dat niet…na enkele 4wijd en homerun tegen, stond het in de 7e inning 8-0 en verloren we ook deze wedstrijd weer…aan slag deden we weer niet heel veel…ik geloof dat we in die 7 innings maar 1 hit sloegen…en tjah…je zult moeten slaan en scoren wil je een kans maken om de wedstrijd te winnen…heeeel zonde…want er zit zoveel meer in…en het is nogal frustrerend dat het er gewoon niet uit komt!!!

Hierna kregen we USA – NL…nou mensen…deze meiden zijn beesten…laten we dat ff voorop stellen :|
Ik hoorde die ochtend dat ik mocht starten…YESSSS…dit is toch de grootste uitdaging…dit is dit toernooi je beste tegenstander…ik vond het super…ik dacht…’nietst te verliezen en gaan met die banaan’ :) Nouuu…ze slaan me toch HARD…dit is gewoon niet normaal hoor…gewoon wijd ballen, bijna over de grond, dik naast de plaat, die slaan ze gewoon line drive, kei en kei hard OVER het hek…dit is gewoon niet normaal…en dan denk je…’gelukkig heb ik die en die aan slag gehad, komt er weer zo’n beer aan slag’ in de 2e inning nam Juutje het van mij over en die denkt er precies zo over…is gewoon niet tegen op te boksen…zij maken goeie plays en wij sloegen geen 1 hit, kwamen niet op de honken en jah, dan wordt het weer een lastig verhaal...maaaaaar wij zitten nu de halve finale te kijken, Japan - USA...en ook Japan slaat helemaal niets op dezelfde pitcher die wij tegenover ons hadden :) hahah...nou...en schat Japan toch wel iets hoger in :) hahaha...Maar goed...na 5 innings stond het 8-0 en was de wedstrijd afgelopen...
Na deze wedstrijd had ik een interview met NOS radio of zo...en hij stelde vragen als "wat dacht je toen je hoorde dat je mocht starten?" en "was je bang om er te staan?" :| Nou meneer, ik vond het SUPER koel om tegen dit team te mogen starten, tuurlijk slaan ze hard en natuurlijk zijn ze de beste van de wereld maar als ik BANG zou zijn, dan had ik hier niet mogen staan zeg...ik persoonlijk vond het KOEL...tuurlijk is het niet leuk om te verliezen...maar om tegen de aller besten van de wereld te spelen...vind ik koel...en ik voel me nog steeds gezegend dat ik hier ben...

Volgende ochtend hadden we Chinese Taipei...zij moesten winnen om nog bij de 1e 4 te kunnen komen...nou...daar hebben wij (helaas voor hun, gelukkig voor ons) een stokkie voor gestoken...wij waren gewoon ECHT de betere, onze aanval liep goed, de verdediging zat goed...ik startte overigens en zat er niet heel super in dus na 1,5 nam Juutje het over...en die deed het weer super en hield het goed dicht tot in de laatste inning...toen kreeg ze 2 hits tegen geloof ik en toen werd ze gewisseld...Kristi nam het over en zorgde door 2 vangballen dat we 2 nullen kregen, toen leek ze een beetje te verkrampen, ze gooide 2x 4 wijd en ik moest er in met 3 honken bezet en een 4-2 voorsprong...(ergens hadden ze nog weer gescoord, ik denk in die laatste inning) en KIJK...op deze momenten voel ik mij op mijn best...honken vol...en een voorsprong die we moeten verdedigen...dan jah...krijg ik die kriebel in mijn buik en wil ik alleen nog maar gooien gooien gooien :) 2 ballen gegooid, hoge bal in het outfield....VANGBAL...einde wedstrijd...GEWONNEN VAN CHINESE TAIPEI...en dan...dan voel je je toch wel goed en vergeet je ff alle andere wedstrijden...wat was ik blij dat we die laatste wonnen zeg...had zeker beter willen spelen/presteren maar het zat er helaas niet in...we hebben gedaan wat we op dat moment konden en meer konden we niet doen...ben wel super trots hoe we door zijn gegaan ondanks de tegenvallende prestaties...dat we dan toch die laatste wedstrijd onze beste spel neer hebben kunnen zetten...dat is echt de kracht van dit team...tegenslag of niet...samen staan we sterk en dat is afgelopen jaren altijd het geval geweest en het was super om dat toch iedere wedstrijd te zien...jah...ik ben toch echt wel trots op dit team...:) HUP HOLLAND!!!!

Nou goed, na deze wedstrijd waren we moe :) hebben Loes en ik een tukkie van zo'n 2 uur gedaan...toen onze nagels laten doen, ik een manicure en loes een pedicure...:) heerlijk man...daarna waren we lekker alleen thuis :) want al onze huisgenootjes waren al naar het Holland Heineken Huis (HHH) maar Loes en ik hadden nog geen zin, we hebben lekker Mcdonalds gehaald en zijn lekker voor de tv gaan zitten...lekker rustig aan gedaan en tegen half 10 zijn wij ook naar het HHH gegaan...dat is me toch een mooi gebouw zeg...echt zo'n Chinees gebouw met mooie daken, kleurtjes etc...heel mooi...je kon er binnen en buiten staan...ik zelf was heel moe en vond er niet heel veel aan...maar denk straks als alle sporters een beetje klaar zijn en ik niet meer zo moe ben :) ik er best lol kan hebben...maar ik was blij dat ik thuis kwam...

Gister zijn we naar de honkbal geweest...NL-Canada...er gebeurde echt weinig en vond zoals gewoonlijk de honkbal weer kei saai...er gebeurt gewoon echt te weinig tijdens die wedstrijden, het duurt lang...de stoeltjes zaten verrot en jah...dus dat...ik was er niet zo blij mee :) maaaar vond het wel leuk om onze jongens in het echt, aan het werk te zien!!
Na deze wedstrijd ff geluncht in onze vreetschuur en toen gaan slapen, waren laat thuis en moesten vroeg op en de vermoeidheid van de wedstrijden komt er nu ook uit. daarna ff dvd's van onze wedstrijden gekocht en toen zijn we maar weer naar de kapsallon geweest...ik kreeg nu een pedicure en Loes liet haar haar lekker wassen en fohnen :) je moet wat heh...als je niets te doen hebt!!!
Daarna ben ik lekker hier gebleven en is Loes ff naar het HHH geweest...ik had er echt geen zin in, misschien vanavond weer maar dat zie ik dan wel weer :) en voor Xander de Buisonje of hoe heet die knakker hoefde ik het gister ook niet te doen want daar ben ik ABSOLUUT GEEN fan van :) geen idee wie er vanavond komt...We shall see...first things first...vandaag shoppen met Loes :) en vanavond naar de halve finale van de Hockey dames...dat vink wel koel dat ik daar naartoe kan...
Verder hebben we voor alle dagen kaarten besteld...en we zien wel wat we nog kunnen krijgen...ik hoop morgen in ieder geval naar de Taekwondo te kunnen en savonds gaan we naar de finale softbal en hopelijk daarna naar het Vogelnest :) atletiek kijken...dus jah...we zien het allemaal wel...

Ik probeer jullie wel op de hoogte te houden... :)

Zai Jian...

  • 20 Augustus 2008 - 05:47

    Fred Versluis:

    Hee Beckie, leuk het allemaal weer te lezen, prima gegooit hoor die laatste wedstrijd. Geniet nog ff van dat mooie toernooi en we zien je weer in Italië. Bewaar daar nog een paar goeie strike outs voor.
    Goede reis naar huis maandag. Wij zijn dan al op vakantie.

    Doei

  • 20 Augustus 2008 - 07:04

    Carolien :

    leuk om je verhalen steeds weer te lezen! goed gedaan tegen chinese taipei!!!

  • 20 Augustus 2008 - 08:29

    Skonezussie:

    Zucht :(

  • 20 Augustus 2008 - 09:16

    Mama Soumeru:

    He he fijn weer zon verhaal, zal je zeggen daar kijk ik toch naar uit. Maar snap dat je lekker aan het relaxen bent en aan het genieten van alles om je heen.
    Nagels haren en alles alvast updaten voor de volgende wedstrijden, maar nu op de tribune. Leuk om dat allemaal te zien.
    Ben het met Fred eens, het was een puike wedstrijd, al was het voor ons vroeg hihi, we zaten voor het scherm hoor, Sab vaderrrr en ikke.
    Ben blij dat je alle wedstrijden op DVD hebt, want hier was niet echt veel te zien helaas.
    Nou meissie geniet nog ff en wij staan bijna in de startblokken om jullie weer op te halen.
    Dikke kus mamsie. Ook voor Loes.

  • 20 Augustus 2008 - 10:25

    Opperyup:

    Hi kanjer,

    Nou eindelijk weer een verhaal... en leuk ook. Ik ben blij dat je van alles genoten hebt to nu toe. Uit America kregen we meteen mailtjes van iedereen die je had zien starten tegen de USA... We hebben zelf niets kunnen zien helaas.
    Nou ik wacht weer op je nieuwe verhaaltjes en ben blij dat je bijna weer thuis komt... ik mis je!!!
    Nou geniet nog ffkes daaro en tot heel gauw.

    Liefde

  • 20 Augustus 2008 - 12:12

    Indisja:

    Lieve tante Becky,

    Zo eindelijk weer een verhaaltje want we konden niet veel zien op tv :( Maar ben het met oma Marjo eens ben blij dat u het op film heeft zodat wij het een keer kunnen zien bij u thuis gezellig :D met popcorn...als ik twee ben ofzo :D

    Maar wat goed die wedstrijd tegen Chinese Taipei. Nu is alles achter de rug en we hebben van tante Chissa al gehoord dat u het daar nog wel naar u zin hebt. Gelukkig maar. Geniet u nog lekker van die paar dagen daar en dan zien wij u hopelijk gauw.

    En tante Becky ben nog steeds erg trots dat u mijn tante bent en de Olympische spelen heeft gehaald. Cinta.

    Liefs Indisja en ook van papa en mama. X

  • 20 Augustus 2008 - 12:13

    Indisja:

    Lieve tante Becky,

    Zo eindelijk weer een verhaaltje want we konden niet veel zien op tv :( Maar ben het met oma Marjo eens ben blij dat u het op film heeft zodat wij het een keer kunnen zien bij u thuis gezellig :D met popcorn...als ik twee ben ofzo :D

    Maar wat goed die wedstrijd tegen Chinese Taipei. Nu is alles achter de rug en we hebben van tante Chissa al gehoord dat u het daar nog wel naar u zin hebt. Gelukkig maar. Geniet u nog lekker van die paar dagen daar en dan zien wij u hopelijk gauw.

    En tante Becky ben nog steeds erg trots dat u mijn tante bent en de Olympische spelen heeft gehaald. Cinta.

    Liefs Indisja en ook van papa en mama. X

  • 20 Augustus 2008 - 15:04

    Moto:

    Kapsallon??? Het is Kapsalon jah, ff op de details letten hoor ;-)

    Maar het is idd jammer dat jullie er niet meer uit konden halen, voornamelijk aan slag. Als je nie aanvalt, kan je ook nie scoren hè. Belangrijk is dat jullie je best hebben gedaan, dat er meer in zat, is 1 ding wat cker is, maar het is dan jammer dat het er niet uitkomt.

    Nou geniet nog lekker van dit mooie toernooi & alles eromheen & kom maar dan maar weer snel naar huis (om vervolgens nog sneller wéér weg te gaan, nu vind ik het niet leuk meer hoor! Dat gesoftiebal van jullie. Denk dat jij er zelf al helemaal geen zin meer in zult hebben)! Want we missen je, ik vooral!

    Love you X

  • 20 Augustus 2008 - 15:08

    Moto:

    P.s. Maar ik ben wel zo ontzettend trots op jou, jullie allemaal natuurlijk, maar vooral jou (jij bent mijn zusje dusss). Het is zo gaaf en mooi om jou op tv en internet live te zien, geweldig. Dan kijk ik toch echt met zoveel trots naar die tv & wil ik toch heel de wereld vertellen dat die pitcher, zij ja, DAS MIJN ZUSJE!!!
    Jullie mogen zeker trots zijn op jullie prestatie, soort van ;)!

    Moest ik nog ff zeggen! Liefde X

  • 21 Augustus 2008 - 08:38

    Hennie:

    Hoi Rebbeca,
    Je kent mij niet, ik ben een teammaatje (volley) van jou "Faforiete"tante Vonne. (Wij spelen als sinds mensenheugenis samen hihi)
    Ze laat geen moment onbenut om te vertellen hoe trots ze op jou is. Dus ben ik vol verwachting voor de tv gekropen om "dit wereld wondertje"te bekijken. En ik moet je zeggen, met heel veel genoegen heb ik naar jou en jullie verichtingen op de spelen gekeken. Je lijkt echt op haar, die blik in je ogen die concentratie, ja ik moet zeggen een echte Soumeru!!
    Heel jammer dat jullie niet echt een rol van betekenis konden spelen, maar je was er wel!!!! Wat een prachtig beleving en giga ervaring. Die neemt niemand je meer af.
    Vonne straalt van trots als ze over jou praat leuk hè!!
    Ik wens jou nog heel veel plezier nog tijdens de afsluiting, en wie weet ontmoet ik je nog eens bij Vonne

    Sportieve groetjes,
    Hennie Janssen
    Deventer

  • 22 Augustus 2008 - 06:52

    Dries:

    Gisteren weer een interview in het Haarlems dagblad, nu met de voorzitter van de KNBSB. Hij heeft geen goed woord over voor het softballteam. Verkeerde mentaliteit (niet de wil om te winnen, maar de wil om er bij te zijn). Ook wordt er verslag gedaan van de onderlinge problemen binnen het team. Lekker geregeld allemaal daar bij de KNBSB.

  • 22 Augustus 2008 - 10:11

    Mama Soumeru:

    Misschien komt het wel door het eerste intervieuw van een speelster al die negativiteit. Wij weten dat jullie er heen gingen om te winnen, niet alles, want daar krijgen jullie de middelen en de tijd niet voor, jullie kunnen niet in trainingskamp zoals de andere landen vaak al een 8 maanden mee bezig waren. Wij weten dat jullie er elke westrijd gestaan hebben en dat het er niet uit kwam. Zoals het tegen Chinees taipei ging had het moeten gaan ook in andere wedstrijden. En jullie stonden er elke wedstrijd weer. Dus maak je niet druk door al die negatieve publiciteit. Dat is immers altijd al zo. Jullie staan er wel!!!!
    Ik wordt hier een beetje flauw van.
    Er zijn meerdere sporters die meer hadden verwacht. En daar hoor je niets van.
    Een boze supporter.
    Blijf genieten van de laatste paar dagen. Ze vergeten dat jullie bij de beste 8 van de wereld hebben gestaan. Met jullie beetje training vergeleken bij al die andere landen.
    Dries geef dit maar eens door. Liefs mam

  • 22 Augustus 2008 - 10:13

    Mama Soumeru:

    EN DAT JULLIE HET OP EIGEN KRACHT HEBBEN GEDAAN, ZONDER EEN HALF TEAM BUITENLANDSE SPEELSTERS. DAAR MAG DE REST VAN DE WERELD EN DE KNBSB OOK WEL EENS AAN DENKEN.

  • 22 Augustus 2008 - 16:01

    Hennie:

    Ik ben het helemaal met jou moeder eens!!
    Laat de rest van Nederland dit ook maar eens weten zou ik zo zeggen.
    Maar gelukkig weten de echte sportmensen wel dat je niet zomaar bij de spelen komt.
    Dus kun je eigenlijk gewoon een lange neus trekken naar de kneusen die denken dat alles je maar komt aanwaaien.
    Trouwens de meedoen is belangrijker dan winnen is toch het motto.
    Gewoon lekker nog genieten!!!

    Groet Hennie

  • 22 Augustus 2008 - 17:42

    Opper Yup:

    Hi zussie...
    Leuk om te zien dat al die mensen reageren...
    en die kranten... hahaha later als je groot bent lees je ze nog eens terug en dan lach je erom. Jij hebt daar maar lekker ff gestaan. "SOUMERU POWER" En dat heb je verdiend ook, al dat harde werk, je familie amper tot niet zien is niet voor niks geweest! Je mag trots zijn, ook al is het daar niet helemaal gegaan zoals jullie gehoopt hadden.
    Ik kan je wel zeggen dat ik "onwijs trots op je ben" en met heel veel trots jullie heb gevolgt op TV/internet kan het niet vaak genoeg zeggen. Google soumeru en er staat Olympische Spelen... Hoe cool is dat.
    Nou ik ga maar weer eens wat nuttigs doen
    Love you
    Sabje

  • 22 Augustus 2008 - 21:00

    Ria Harskamp:

    hoi kanjer toch nog een wedstrijd gewonnen geweldig hoor ik was echt trots op de groep ze zitten er mooi naast bij de bond jullie hebben vreselijk je best gedaan dat het zulke sterke teams waren is een enormen ervaring op doen dat kom je echt niet in holland tegen jullie hebben het mee gemaakt en niemeand kan je dit moois afnemen hou dat voor ogen ik hoop dat jullie een hele goede terugreis hebben weer naar nederland en dan zien we jullie allemaal woensdag bij terrasvogels en die ga je gelijk winnen veel sport groetjes riaxxxxxxxxxxxx

  • 24 Augustus 2008 - 10:51

    Grace Uit Arnhem:

    Hoi Rebecca, ook wij hebben genoten van wat we konden zien van jullie wedstrijden. Op mijn werk had ik de site openstaan want de beelden werden (te) vaak onderbroken voor andere sporten. Heel leuk om je persoonlijke sms te hebben gekregen! Dadelijk worden de Spelen afgesloten, daar zul je wel live bij zijn, wij gaan hier kijken. Veel plezier nog en een goede terugreis!!!
    Heel veel liefs van tante Grace, oom Frans, Nicole en Marni

  • 24 Augustus 2008 - 15:52

    Mama Soumeru:

    hallo meissie, blij ff je stem te hebben gehoord. Was een mooie sluiting alleen die Chinese zangers, puuuh wat een schelle stemmen haha.
    Nu klaarmaken voor jullie vlucht, WE KUNNEN NIET WACHTEN OM JE WEER IN ONZE ARMEN TE SLUITEN.
    Maar deze ervaring, deze toppers, deze topteams nemen ze jullie nooit meer af.
    HELE GOEIE REIS EN TOT MORGEN IN AMSTERDAM, EINDELIJK KUNNEN WE ECHT LATEN HOREN HOE WE GEJUICHD HEBBEN. Dikke kus mamsie.

  • 26 Augustus 2008 - 07:10

    Mama Soumeru:

    Ben HEEL BLIJ dat jullie weer veilig thuis zijn. En ben heel trots op je, nu heb je toch bijna alles wel megemaakt in de softbal carriere.
    Spreek je snel. X Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 129496

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 02 Januari 2013

Holiday!

29 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: