Games… - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu Games… - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

Games…

Door: Becky Boop

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

30 Juni 2010 | Venezuela, Caracas

Nou…ik ga ff snel wat verslagen tikken van alle wedstrijden, dan ben ik namelijk weer helemaal bij :)

Engeland – NL 4-5
Mensen…dit was echt een killing wedstrijd…wij kwamen meteen op voorsprong toen Nathalie G. een inside the park home run sloeg :) ik hoopte dat toen het hek meteen van de dam was, maar dit was niet zo…wij deden aanvallend niets meer en kwamen zelfs achter met 4-1…nou…toen zakte mijn broek van mijn kont, zal je toch niet gebeuren heh…dat ze je tijdens het WK ff klop geven…nou…dat gebeurde ook mooi niet…hahah…lekker voor ze…wij scoorden in de 6e inning 4-3 en in de laatste inning werd het 4-5 ghahhahaaaaa…hoooo winnen is heerlijk, vooral als het de 1e is en vooral als het tegen Engeland is :) Dag en Lindsey gooide samen een puike wedstrijd en wij, de meiden in de dug out, hielden het niet meer van de spanning :) maar een win is een win, a very important one!

Japan – NL 4-0
Was weer een heerlijk sfeertje in het stadion, het zonnetje scheen, het stadion zat vol en we speelden geen slechte wedstrijd…we kwamen er alleen aanvallend in de 1e inning een beetje door en daarna niet echt meer…ik gooide op zich niet heel slecht, maar 1 verkeerde pitch en de wedstrijd is eigenlijk wel gespeeld, helaas…maar dat is dan de kracht van de Olympisch Kampioen, ze spelen solide softbal, staat er iemand op de honken, dan wordt zij binnen geslagen, staan ze achter, zetten ze nog ff druk erop etc. heerlijk om te zien, jammer dat we er aanvallend niet helemaal aan te pas kwamen…maar goed…zonde van het verlies maar nog geen man overboord!

NL – Argentinie 4-3
Dit was een ochtend wedstrijd, die avond speelden we nog tegen Cuba. Was een pittige, wisten niet zoveel van Argentinie, alleen dat ze in de 1e inning 1-0 voor kwamen :| dat was ff een wake up call…gelukkig pakten we meteen 4 runs terug in de 1e inning, toen zij met een pitcher wissel kwamen…daar hebben we geen pepernoot op geraakt, konden ons niet aanpassen aan haar snelheid, of eerder, het gebrek er aan. Zij kwamen nog terug tot 4-3 door hits en een foutje maar gelukkig wisten we het toen dicht te houden…dus deze win (een belangrijke) was in the pocket.
Na deze wedstrijd snel naar huis om te douchen en te eten en ff wat rust te pakken want s’avonds moesten we dus tegen Cuba, dit was voor ons de belangrijkste omdat we op voorhand hadden gezegd dat we deze MOESTEN pakken. En zoals jullie misschien wel weten, hadden we al een aantal keer tegen Cuba gespeeld en dik pakkie gehad van ze…dus tjah…we wisten wat we konden verwachten en uiteindelijk ben ik blij dat we ze al een paar keer hadden gezien en dus wisten wat we konden verwachten. Ik was eigenlijk gewoon echt onder de indruk van Cuba…ze sloegen op alles dat voorbij kwam, en geen bloopers maar bommen :) dus was blij dat we ze hadden gezien.

Cuba – NL 0-3
Nou...dit liep niet helemaal zoals gepland…het had geregend en de wedstrijd voor ons liep zo’n 1.5u uit of zo…maar wij waren al op tijd die kant op gegaan (vraag me niet waarom) en moesten dus wachten…maar tijdens het wachten hebben wij met onze stijve heupen, het publiek vermaakt…of wij…een groot deel van de groep :) ik stond erbij en ik keer erna :) maaar…we/ze kregen het publiek van de stoelen :) iedereen reageerde super enthousiast en danste vrolijk mee :) en als klap op de vuurpijl verscheen onze teamfoto en “WELCOME HOLLAND” op het grote scherm op ’t veld :) we hadden vrienden gemaakt…in de periode dat we hier waren, heb ik alleen maar Sofie (de mascotte) en de Venezolaanse pitcher op het grote scherm gezien :) dussss dit was toch best heel bijzonder :) koel heh…toen hadden we het publiek dus wel op onze hand terwijl we niet eens speelden :) wij speelden nadat
Japan – Cuba af was gemaakt. Anyway :) zo’n 1,5u later dan gepland, begonnen wij aan onze wedstrijd…aanvallend hadden we het een beetje moeilijk, raakte de bal hard maar hard op de poppetjes…toen ergens in de 4e inning of zo sloegen we lekker ploppers, die zijn blijkbaar veel effectiever dan line drives op de poppetjes :) in deze inning scoorden we 2x door 1 of 2 ploppers, afgewisseld met harde hits in/door het infield en door goed honklopen. Lindsey hield het goed dicht vanaf het begin. Cuba kreeg de honken wel een paar keer bezet maar we kwamen er steeds uit. In de 6e inning of zo…sloeg Channie nog ff een lekkere bom :) hiehaaa homerunnnn…dit was de 1e Home Run in de geschiedenis van dit stadion :) dat is toch stoer heh…powerhitterrrrr :) Nou goed…we hielden het in de laatste inning goed dicht waardoor we deze wedstrijd, zeeer belangrijke wedstrijd, wonnen :) Softball is leuk :)

Zuid – Afrika 0-7
Solide wedstrijd, Dag gooide een No-hitter (dit betekend dat niemand van Zuid Afrika een honkslag had geslagen) en wij sloegen op de juiste momenten…toen we de 5e inning in gingen zeiden we tegen elkaar “laten we het nu maar afmaken” nou…dat deden we door een mooie home run van Areke :) 0-7 stond er op het scorebord en de wedstrijd was voorbij…4e win…in the pocket!!!

Toen werd het een beetje rekenen…als we van Taipei zouden winnen, zaten we zeker in de play offs en als we zouden verliezen, dan zou Taipei van Cuba moeten winnen zodat wij door zouden gaan naar de play offs…Maaaaar…in NL zeiden we altijd tegen elkaar…”als we er 4 winnen, zit je zo goed als zeker in de play offs” dussss…met die instelling kwamen we ook een beetje naar het WK…zoveel mogelijk winnen, maar in ieder geval 4. Toen het bekend werd dat 4 wedstrijden winnen misschien niet genoeg was, toen schoot de stress er wel een beetje in…mentaal was dit wel een beetje ’n klap zeg maar, niet onoverkomelijk maar wel balen. Ik denk dat we daarom tegen Taipei ook gewoon een zware wedstrijd hadden.

Chinese Taipei – NL 6-3
Nou…dit was gewoon een stomme wedstrijd…zij sloegen 13 hits en scoorden gelukkig maar 6 runs, wij sloegen er tot de 5e inning of zo…0 maar scoorden er 2…das niet slecht toch hahah…oh oh…drama…maar goed, we wisten nog wel 3 hits en een run toe te voegen maar we speelden redelijk mat…en konden ons er niet overheen zetten leek wel :| maaaar goed, deze wedstrijd moesten we maar snel vergeten.

De volgende ochtend vertrokken we om half 7 (s’morgens) naar het veld voor extra slagtraining :| ’t is dat het zonnetje scheen :)
Die avond speelden we tegen Canada en om alles zelf in de hand houden, moesten we van Canada winnen. Cuba – Taipei speelden om 5u en wij om 7.

Canada – NL 6-1
Stressvolle wedstrijd…we wisten nog niet wat Taipei had gedaan tegen Cuba dus de spanning was om te snijden. We deden het op zich niet heel slecht maar zij sloegen op de juiste momenten en wij maakten wat kleine foutjes op belangrijke momenten…tjah…dan wordt het lastig…sloegen zelf ook niet heel veel en dan moet je toch proberen het verdedigend een beetje dicht te houden. Maar zij sloegen een home run…damn…die was echt amper over het hek…Arie raakte hem nog aan maar viel uit/langs d’r handschoen…djeez…sla hem er dan gewoon ECHT uit en niet zo half bakken :) Maar goed, zo sloeg Sol er ook 1 uit, de midvelder tikte hem net over het hek…GHAHAAA…lekker voor ze…zooo…die Canadese meiden zijn vaag…super arrogant…en natuurlijk…ze spelen goed maar dan kun je toch nog wel wat zeggen als je aan het einde van de wedstrijd elkaar een hand geeft, of elkaar aankijken of wat…maar djeez…ze zeggen je niet eens gedag als je elkaar in het hotel tegen komt. Nou…vind ze gewoon niet leuk. Maar goed..in de2e inning riep de speaker om dat het 1-0 stond voor Taipei en dat zou betekenen dat wij door zouden zijn en Cuba niet, maar aangezien mijn Spaans niet heel goed is, wist ik niet zeker of dit de eindstand was…dusss…was het nog ff stressfull…maar Craig gaf aan het einde van de 2e inning het verlossende woord :) Wij waren door…wij gaan naar de play offs…hebben ons doel bereikt en behoren tot de 8 besten van de WERELD :)
Vanavond Australie, eens kijken of we nog een ronde verder kunnen komen :)

Nu moet ik zwemmen, of aqua joggen of whatever…dussss voor nu…

Hasta Luego!!

• 30 Juni 2010 - 16:10

Fred:

heee dat ging supersnel zeg al die wedstrijdverslagen speedyyy.
    maar leuk hoor en natuurlijk nochmaals fantastisch dat jullie in de play offs zitten !!!
    nu maar opladen voor de wedstrijd tegen de aussies.hoop dat het goed gaat met chantal haar gekneusde vinger, geef haar ff een kus van me, krijg je op schiphol wel van met terug.

suc6 !!!!! xxx

• 30 Juni 2010 - 16:14

Maaike:

Leuk hè al die stress voor het softbal. Jullie daar en wij hier. Maar geweldig dat jullie door gaan naar de play off's. Hoop vanavond op Eurosport 1 of 2 de hele wedstrijd te kunnen zien, want die Venezolaanse tv denkt dat je aan een inning of 2, 3 genoeg hebt om te kijken. Daar geef je dan je nachtrust voor op. Daarna nog geen rust natuurlijk, want wie kan er nou slapen bij zo'n geweldig bericht! Heb meteen Fred gesmst, was gelukkig ook nog wakker, anders daarna iig wel ;-)
    Zet 'm op vanavond en wie weet hoeveel er hier in Nederland meekijken (ik heb het in ieder geval aan zo veel mogelijk ouders e.d. doorgegeven). Succes!!

• 30 Juni 2010 - 16:16

Maaike:

Die hotlijn met Versluis moet niet gekker worden, want nu zitten we alweer tegelijkertijd jouw stukjes te lezen en berichtjes te tikken ;-)

• 30 Juni 2010 - 16:49

Fred:

de VERTUKJES doen het goed he.....

• 30 Juni 2010 - 17:16

Skonezussie!!:

Ik ben voor jullie... Ik doe al een kleine overwinningsdans/haka hier in het zonnige NL!

Go get them sis....You can do it!! XX

• 30 Juni 2010 - 17:43

Jo With The Banjo:

Trots op jullie!

• 30 Juni 2010 - 19:53

Moto:

Ondanks dat we het niet goed kunnen volgen, zijn we redelijk snel op de hoogte van de resultaten, gelukkig! Maar het wachten op de uitslag duurt lang, maar het wachten is de moeite waard. Het goede weer, maakt het nog makkelijker!
    Ik ben ontzettend trots op jullie hoor! Echt waar. Extra trots op jou en Channie natuurlijk! Het is ook erg fijn, ja ik zeg het alweer, dat je er weer plezier in lijkt te hebben! :)

Tukkie jr houdt ons goed op de hoogte van alles, ook fijn :D Thnx Tukkie!

Wij hebben vandaag gebehangt (Sabje en mama), papa heeft lampen opgehangen, Dennis heeft de vloeren glad gemaakt & ik, wat heb ik eigenlijk gedaan? Van alles een beetje, gekeken of het behang recht hing enzo. Is hartstikke mooi da behang & alle kamer(tjes) hebben licht :D zijn dus al aardig opgeschoten!

Heeeeel veeeeel succes vanavond, ik ga de wekker zetten om jullie wedstrijd te kijken!!!

Zet 'm op hè. It ben voor joellie!

• 30 Juni 2010 - 19:55

Ria Harskamp :

zo van harte gefeliciteerd het hele team de play offs gehaald klasse meiden wat was ik trots op jullie geweldig en een paar leuke verslagen van je beckey blijf je volgen erg leuk liefs ria

• 30 Juni 2010 - 20:08

Mamsie:

Eerst nogmaals veelsucces vanavond. Elke ronde verder is er nu 1. Supper dat jullie dit al bereikt hebben. Wel spannend allemaal.
    Ben er moe van haha.

Chis heeft ramen gelapt en de badkamer schoongemaakt bij Sab hoor, en Piza besteld. GO CHIS.
    Dikke kus van ons. En beste met Chant haar vinger, kan toch wel spelen he? Hope SO.
    Doei XX

• 30 Juni 2010 - 20:23

Tukkie:

De wekker zetten?? Echte fans blijven gewoon wakker.. ;-) Haha.. Nee hoor..

Ze hebben vandaag al anderhalve wedstrijd uitgezonden, dus ik heb goede hoop dat we vannacht een hele wedstrijd van jullie mogen genieten! :-)

Succes! Ik ben ook voor jullie!

• 30 Juni 2010 - 23:13

Kip:

Heb zitten genieten van je verslagen, je schrijft zoals je bent, 'n heerlijk, maf en geweldig mens!
    Zet 'm op tegen die Aussies!

• 30 Juni 2010 - 23:28

Kip -deel 2:

Hmmm, arrogante Canadese boontjes komen om hun loontjes. Gewoon met 16-1 verliezen tegen de USA.
    Dat zal ze leren!

• 01 Juli 2010 - 05:31

Trotse Supporter:

hi yuppie, nah wat een stomme meiden die van Canada, pfff lekker voor ze dat zo klop hebben gehad!!! Zet ze gelijk weer terug onder de grond! Ik ben onwijs trots op jou en chant en de rest van het team. Jullie zijn gewoon 1 van de 8 beste teams van de wereld!!! You rock!!! Jammer van Australie. Ik hoop dat je een goed gevoel over houdt aan dit WK en dat je heel snel weer naar huis komt, want je moet koken en wij moeten lekker eten. Oh by the way, Japan gaat niet door voor Dennis, ze wilden hem graag voor een langere periode, maar helaas was die niet te regelen met zijn werk op zo'n kort termijn. Nou geniet van de laatste dagen, maak er een feesie van, want dat hebben jullie wel verdiend. Populair zijn jullie bij het publiek en hier bij jullie supporters!!!
    Love you and Chant en tot zondag

• 01 Juli 2010 - 07:16

Maaike:

Nog een trotse supporter! Wat een goede prestatie tegen Australië! Had ik niet verwacht. Karin, Charissa, Marco, ik (en wie weet wie nog meer) zaten te wachten bij zenders die daarvoor alle wedstrijden hadden uitgezonden, maar nu: NADA
    Naast de laatste link, die we van Karin hadden, kwamen steeds opmerkingen van eveneens tevergeefs wachtende (Australische?) fans. Al meteen 3-0 achter. Nou ondanks de verwachting van een korte wedstrijd heb ik toen de strijd opgegeven. Jullie gelukkig niet. Geweldige afsluiting van een goed toernooi!! Gefeliciteerd allemaal. Jammer dat Chantal niet meer in aktie kon komen deze laatste wedstrijd. Is toch weer een domper op je eigen toernooi (denk ik).Wat een leuke training in dat zwembad. Ziet er niet slecht uit zeg. Ondanks alle bedenkingen vooraf hebben jullie het volgens mij heel goed getroffen met hotels, beveiliging enz. Geniet nog van de laatste dagen en dingen. Veel plezier en tot snel.

• 01 Juli 2010 - 07:30

Fred:

Heee meiden, het zit er (helaas) op. ook voor nix gezocht en gewacht op eurosport 1 en 2 en op internetsite, maar steeds reclame, nieuws, ander wedstrijdje. kleine oogjes, slaap te kort.... maar je moet er wat voor over hebben. toch nog teruggekomen van 3-0 naar 3-2 fantastisch !!! Chantal beterschap met je gekneusde vinger.
    Meiden geniet nog even en rust lekker uit. tot zondag. xxx

• 01 Juli 2010 - 11:43

Moto:

K*t k*t k*t k*t, wat is dit balen hè!! :( Vooral dat jullie nog terug kwamen en daardoor zooo dichtbij!
    Tukkie jr en ik hebben het idd kunnen volgen via een paar Aussies die via via op de hoogte gehouden werden. Wat was dat spannend zeg, potjandorie.
    En k*t van Channie dat haar vinger niet 'fit' genoeg was om mee te kunnen doen. Stomme botsing :( Arm kind! Maar volgens mij heb ze een top toernooi gespeeld!?

Ondanks dat ik zo baal (en ontzettend moe ben, hihi...die hard supporters hoor), ben ik daarnaast echt heel trots op jullie en hoop ik dat jullie met een opgeheven koppie weer thuis kunnen komen, want jullie hebben het echt klasse gedaan. Tuurlijk was het mooi als jullie jullie winning mood konden doorzetten, want jullie doen niet onder voor een land als Australië, China of Chinese Taipei. Met dat in je achterhoofd, mag jullie toch wel een goed gevoel geven! Al snap ik dondersgoed dat jullie met meer naar huis wilden komen!

Nou, tom maar snel naar huis, joellie wordt gemist!

Totte snel!

I hold from you!

Ditte tus, Moto

• 01 Juli 2010 - 13:25

Mamsie:

Snap dat jullie hadden willen winnen, zo dichtbij, maar gestreden hebben jullie als beesten.
    Hele knappe prestatie, vooral voor veel meiden hun eerste WK en dan gelijk eindigen als 7de van de hele WERELD, is toch echt een prestatie meiden.
    Nu nog ff genieten van de laatste paar dagen en dan lekker weer naar het warme Nederland.
    Nog ff dan kan er weer zusterdag gehouden worden hihi.
    Chant kl....ten van je laatste wedstrijd, hoop dat het meevalt allemaal.
    Oke dat was hem voor nu.
    We hold from You both en de groeten aan de meiden.
    You all did a hell of a Yob and be proud!
    Wij zijn het allemaal hier met alle supporters die neks hebben kunnen zien.
    Nee het zal maar voetbal of tennis zijn. Beetje jammer.
    XX

• 01 Juli 2010 - 17:09

Ria Harskamp :

hoi beckey zo dat was het dan 3-2 verloren van australie dat is toch wel heel netjes maar helaas voor jullie niet genoeg maar de zevende plaats is toch niet verkeerd hoor jullie hebben het knap gedaan groetjes aan iedereen liefs ria

• 01 Juli 2010 - 22:37

Maaike:

Hey Becky. Heb met een half oog naar de volgende wedstrijden zitten kijken. Voornamelijk of onze scheidsrechters in aktie kwamen en of jullie toevallig op de tribune zouden zitten. Heb gedeeltelijk (stomme laptop!) Venezuela zien verliezen en bij mij stond Canada nog achter met 2-0. Stom hè, door jouw opmerkingen hoop je dan dat ook zij verliezen, maar dat bleek niet zo te zijn. Ben benieuwd of jullie ook kunnen gaan kijken. Zag nu wel mensen bovenop het dak van de tribunes lopen/zitten. Vroeg me af of dat bewakers waren. Nog veel plezier en tot snel.

• 03 Juli 2010 - 11:21

Maaike:

Wij wensen jullie een goede terugreis en tot snel. groetjes

• 03 Juli 2010 - 15:02

nog even
    een hele goede terug reis naar het warme nederland doei ria

• 03 Juli 2010 - 15:07

Mamsie:

Nou na drie berichies moet het lukken met de reis terug.
    Tot morgen.

• 04 Juli 2010 - 18:31

Maaike:

Nou weer veilig thuis en lekker spinazie met ballen als diner, dan moet het goed rusten zijn vannacht. Groetjes