Wereld Kampioenschap in Whitehorse, Canada!! - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu Wereld Kampioenschap in Whitehorse, Canada!! - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

Wereld Kampioenschap in Whitehorse, Canada!!

Door: Becky Boop

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

19 Juli 2012 | Canada, Whitehorse

OMG…hele lap text getikt…kapt m’n laptopper (laploser in dit geval) ermee…zucht!! Maar weer opnieuw beginnen…verdikkie!!

Inmiddels zijn we in Whitehorse, Canada. Via Vancouver zijn we hier gekomen. In Vancouver hebben we 1 nachtje geslapen, eindelijk in een normaal bed :) helemaal voor mij alleen. Helaas was dit maar voor 1 nachtje. Vanaf Vancouver gingen we met het vliegtuig naar Whitehorse. Er stond hier wat wind tijdens de landing, kwamen er een beetje groen en geel uit, maar we waren veilig geland in de stad waar het WK plaats vind.

Wat er hier allemaal te doen is? Uhhhh…Whitehorse heeft een Walmart, Starbucks, sportwinkel, McDonalds en uhmmm…nou, dat is een beetje downtown Whitehorse ;) De omgeving is wel super mooi hoor, veel bergen, bomen etc. Verder blijft het lekker lang licht dus slapen we niet vóór 01.00u. Ik lig met Sas op een kamer en we kregen bij aankomst een luchtbed…uhh…nou…ik dacht het dus ff niet he…wij delen een queensize bedje…prima te doen…we redden ons wel…alles beter dan een luchtbed, daar was ik na 9 dagen toch echt wel een beetje klaar mee!
Verder is de internetverbinding hartstikke ruk…en aangezien we geen service hebben op onze telefoon, is dat lichtelijk frustrerend…de telefoons vliegen hier soms door de kamer…en dit zal ook wel een reden zijn dat we niet voor 01.00u slapen, want rond 00.30u ligt men wel een keer op 1 oor en hebben we eindelijk internet :) tot die tijd kijken we wat tv, lullen we slap of luisteren muziek :) hartstikke gezellig.
Het is inmiddels overigens al 23.30u, we zijn allebei nog ongedoucht, bezig op onze laptop en het is nog licht buiten :) Nog steeds vreemd! Maar goed…wel grappig nog steeds.
Er is verder niet veel te beleven hoor…misschien dat een aantal mensen daarom of lazerus zijn of stoned!! Een aantal meiden hadden van de week een chauffeur die knettertje stoned was…dan zit je toch ook niet lekker relaxed denk ik…ja hij wel…maar daar hadden zij natuurlijk niets aan :|
Van de week zaten Areke en ik op een bankje in de zon…hartstikke romantisch…(meer viel er ook niet te doen, alles was dicht, Starbucks ging die dag om 20.00u al dicht :| hoe dan?!) Nou, te pas en te onpas, kwamen er van die vage types langs met hun shirts scheef dichtgeknoopt, ongeschoren, broeken op de knieën, lazerus, mannen en vrouwen, ons dingen vragen, maar jah, aangezien ons Engels al beter was en zij dus ook nog eens kacheltje lam waren, verstonden we er geen kont van, nou wilden we ook niet echt moeite doen om ze te verstaan, maar dat terzijde. Verder kwam er te pas en te onpas Taiwanese meiden voorbij lopen, en allemaal gingen ze dezelfde hoek om…dus Arie en ik waren wel benieuwd waar ze nou toch allemaal heen gingen, misschien misten we wel een vette party, inclusief drank en wiet…dus wij in de achtervolging…maar nee…stonden ze allemaal om het hoekje te paffen…haha…ze schrokken een beetje toen ze ons zagen!! Toen zijn we maar weer terug gelopen naar ons bankje :) waar zo nu en dan weer een groepje lallende mensen voorbij kwamen…en dit was allemaal rond 22.00u!!

Ik zal ook nog even wat schrijven over de wedstrijden :)

NL 2 – China 3
Tough loss, kan ik wel zeggen!! We waren aanvallend sterk, we dwongen fouten af en in de 1e inning stonden we 1-0 voor. Ergens halverwege de wedstrijd scoorden we nog 2-0 door een perfect uitgevoerde squeeze play, met 2 slag :) van Channie. De Chinezen waren vrij kansloos tegen Daggie…in de 7e legde een Chineze dr knuppel per ongeluk tegen de bal, waardoor zij 2-2 maakten. Verdikkie…we gingen de tie break in, hierin scoorden wij niet en zij wel…dik onverdiend…maar daar winnen we de wedstrijd niet mee. Echt zo zonde…en baalde als een stekker. Onze coaching staff wist er nog een mooie slinger aan te geven de volgende dag…Voorheen zouden we blij zijn als we China uberhaubt bij konden houden, nu baalden we als een stekker omdat we ze niet hadden verslagen…zo is het maar net…we zitten dichtbij, dicht bij de top!

NL 9 – Argentinië 0
Gewoon goed gespeeld, goed geslagen, HR van Brittie…en een no hitter van onze pitching!! Super om te zien dat we na ons verlies van de dag ervoor, die gewoonweg zuuuuur was, we zo terug zijn gekomen…tuurlijk is Argentinië geen China, maar we moeten het nog maar gewoon doen…en weet je…dat deden we gewoon :) PROUD!!!

NL 9 – Tsjechië 2
Pfff…Tsjechië…in de ochtend…en ik mocht gooien…nou…dan weten we (de meesten) het wel…ik ben werkelijk waar echt gek op ochtendwedstrijden…en helemaal tegen landen als Tsjechië of b.v. Rusland...van die hardnekkige teams...zzzzucht!!! De 1e pitch die ik gooide…zoefde dan ook zo langs…hahah…niets gezien want mijn ogen stonden nog op de slaapstand…hahah…gelukkig scoorden zij niet die inning, maar dat had zomaar anders af kunnen lopen. Aanvallend stonden we ook nog ff een beetje op de slaapstand, maar doorzetters als wij zijn, vielen er daverende klappen na de 3e inning…in de 4e inning kwamen de honken vol, nadat de Tsjechen ervoor kozen om Tukkie 4wijd te geven, hierna kwam Timmie aan slag…de 1e de beste bal die voorbij kwam, sloeg zij over de hekken voor een grand slam...nice!!! Ik was niet echt scherp…zij hadden af en toe gelukkige hitjes en konden nog 2 runs scoren (sjeisse) maar daarna hield Linds het goed dicht, scoorden wij nog 4 runs en konden we voortijdig het veld verlaten want de mercy rule is, 7 punten verschil…einde wedstrijd na 5 innings!! Mooi…konden we mooi weer terug naar bed, dit kwam goed uit…want was nog niet wakker geweest die dag :)
Even wat gedronken met familie Versluis en daarna wedstrijd gekeken met Timmie en Sas. De rest van het team ging een boottocht maken, was super mooie omgeving waar ze door waren gekomen, alleen was de terugweg hetzelfde als de heenweg :)
Daarna lekker wat gegeten met familie Versluis. Lekker en gezellig!!! Dat doet een mens goed…ff ‘familie’ om me heen.

NL 5 – Venezuela 1
Deze wedstrijd was toch wel rete belangrijk…deze ‘moesten’ we winnen om het ons zo makkelijk mogelijk te maken. Dus dat deden we maar gewoon :) en hóe!!! Brittie, Timmie en Gozie joegen de bal over de hekken…ghaaa…waar wij het normaal moeten hebben van contact, snelheid, kort werk etc…deden wij het vandaag met de lange klap. Venezuela is normaal gesproken van de lange klap, maar op Dagmar waren ze gewoon weer vrij kansloos!!! Ghahah!! Mooi om te zien…jammer voor hen…lekker voor ons!!! Arie raakte in deze wedstrijd geblesseerd, ze maakte een amazing duik voor een bal…helaas tikte de bal d’r handschoen aan maar had ze hem niet, spectaculaire duik, maar ze maakte een flinke smakkerd en heeft (inmiddels niet meer zo heel erg) flink last ervan!! Maar dit was verder een goeie/mooie/belangrijke overwinning!!! PROUD!! :)

NL 13 – Zuid Afrika 0
Na heeeeeel veeeeel regen, speelden we na 3u eindelijk onze wedstrijd!! Weer een no hitter (van Femke) goed slaan, waaronder 2 homeruns, weer die Timmie hoor (zij denkt vast “geen zin om te sprinten, dus sla hem er maar gewoon uit, dan kan ik rustig an doen”) en ook 1 van Visjie :) helemaal koel. We staan gewoon goed te slaan, stuk voor stuk doet men waarvoor men gekomen is :) aanvallend zit het goed en verdedigend gaan we ook als een tierelier!! Echt zo mooi om te zien hoe wij gegroeid zijn als groep…we spelen (al zeg ik het zelf) gewoon mooi softbal!! PROUD!!!
Na de wedstrijd hadden we een diner bij onze host, zij is samen met haar man de eigenaar van Air North, zoiets en zij hadden ons uitgenodigd om bij hen, in de hangar, tussen de vliegtuigen, te komen eten :) hartstikke gezellig/leuk!! Onze host had NL uitgekozen om te hosten, omdat wij ORANJE zijn, hun vliegmaatschappij, Air North, is ook ORANJE!!! Koel hè?! :) vind ik wel!!!

NL 0 – USA 4
Sjeisse…zonde!! We speelden verdedigend een hele goeie wedstrijd! Vis die line drives uit de lucht plukte op 3, Britt die mooie plays maakte op kort, Timmie die meiden van het 2e honk keilde…wauw!!! We speelden foutloos, goeie vangballen, run downs etc…alles ging goed…alleen aanvallend lieten we het een beetje liggen…en als je niet scoort, dan win je niet. Ik mocht deze wedstrijd starten :) hak eerlijk gezegd niet verwacht, dus was gewoon lekker nerveus :) maar dat was wel een fijn gevoel eigenlijk!! Ik heb de 1e 4 innings gegooid, zij scoorden in de 4e inning 1 run…ik gooide Lellebel (insiders weten over wie ik het heb :)) mooi op 3 slag hoor…lekker voor d’r…moet ze maar niet steeds home runs op me slaan :) hahah…ik zag haar aan slag komen en dacht “heb je haar ook weer” ik was dan ook supah blij toen ze keek naar mijn change up :) ghehhe!!! Anyway…we hebben verdedigend heel goed gespeeld…nu nog ff aanvalluhhh...en dan winnen we gewoon!! :) PROUD!!!
Channie speelde overigens niet, zij was ziek...overgeven en dat soort dingen...ze was nog wel mee naar het veld maar is ergens rond de 3e inning naar huis gegaan met dikke hoofdpijn en misselijkheid :( ze voelt zich alweer iets beter maar nog wel hoofdpijn etc!

Morgen spelen we nog tegen Puerto Rico! Wij zijn inmiddels geplaatst voor de play offs :) Top 8 hebben we bereikt…nu doorgaan…we zijn nu zover…we mogen nu niet meer loslaten!!!! Morgen spelen we om de 3e/4e plek, belangrijk dus!! We gaan ervoor!!!!

Nou, we gaan ff de was eruit halen, pfff…ik had de was in de droger gedaan, maar mooi vergeten dat ding aan te zetten (prutser) dus moesten we het weer opnieuw aanzetten. Daarna ff douchen, het is immers al 01.00u :| inmiddels is het een beetje schemerig…dus mooie tijd om te gaan slapen!! Maar nog wel het 1 en ander te doen dus :) mooie tijd!!

Nou, fijne dag allemaal en nu maar hopen dat mijn internet nog werkt, anders kan ik dit verhaal niet eens plaatsen en heb ik voor Jan Doedel zitten tikken!! Nu maar hopen dat mijn laptopper nog ff aan blijft!!!

Bye bye!!!

• 19 Juli 2012 - 08:14

Diana:

Hee Becky!
    Wat een mooi verhaal weer, je hebt niet voor jan doedel zitten tikken want het heeft zelfs NL bereikt!
    WEL WINNEN STRAKS HOOR, heel veel succes,
    dikke kus
    Diana

• 19 Juli 2012 - 08:36

Mama:

Hoop dat je inmiddels slaapt na dit mooie leuke verhaal, Pff, heb je een klein dagboek bijgehouden, want je hebt zoveel onthouden van al die dagen hihi.
    Weird dat er zoveel drugs en ladders rondlopen. En mooi die taipeetjes aan de rook haha.
    Je zag gisteren of vandaag voor jullie die USA wel zenuwachtig worden haha, mooi om te zien we en jammer van het niet slaan. Was zo'n mooie wedstrijd om te zien. Ben er graag voor uut bed gekomen,al zal dat tegen 3 uur vanmiddag wel niet meer zo zijn haha.
    Mooi ook dat jullie de playoffs hebben bereikt, speelt lekker en nog beter.
    Dus ga lekker door met deze WINNING MOOD!
    Veel succes tegen Puerto Rico morgen en welterusten voor nu.
    So PROUD OF YOU ALL.
    XX Love You en beterschap voor Chant en Arie.
    Mooie nul trouwens op de thuisplaat Meis. Kreeg gelijk bericht van Chis, dat je voorzichtig moest doen hihi. Mooie akties allemaal. XX

• 19 Juli 2012 - 08:44

Anouk:

Kusjes nichie, good luck!

• 19 Juli 2012 - 11:51

J@cQ:

Heerlijk om je verhaal weer te lezen!!!! Ik ga proberen vannacht te kijken!!!! Ben morgen vrij!!!! Liefs en Hugs Jacq

• 19 Juli 2012 - 12:57

Elja:

Ik volg jullie en als het even kan (en die site werkt) kijk ik de wedstrijden. Jullie zijn echt superstoer en goed! Zet m op, veel liefs Elja

• 19 Juli 2012 - 13:14

Opper Yup:

Tadah... Daar is ze weer...
    Leuk verhaal weer zusje!!!
    Dat vonk toch mooi dat je lellebel op drie slag pakte... Ik zag haar ook aan slag komen en dacht oh nee hè... Maar met die lelijke change van je had je haar mooi op der plek gezet!!! Whoop whoop

Leuk om ook alle supporters te zien... Vol in beeld... Mensen die met vlaggen stonden te zwaaien... Chissa, ken jij die... Neuh... Vast een nederlandse canadees... Maar lekker boeien... Hoe meer oranje hoe beter.
    Ben toch wel blij dat je af en toe internet hebt zodat we kunnen appen... Is toch wel fijn om dagelijks contact te hebben.
    Nou ik móet nu auto rijden...
    Succes strakkies

Love you much
    Groetjes aan iedereen en beterschap voor de zieken en geblesseerden
    Ff zwaaien vannacht in de camera...
    Kus

• 19 Juli 2012 - 16:26

Moto:

Ahahahaiieeee....heeerrlijjkkk om je verslaagjes te lezen. Ik heb het in mijn pauze gelezen en ik weet zeker dat mijn collega's hebben gedacht..."waarom lacht zijn naar haar telefoon?" hahaha...

Veel succes vanmiddag en kick ass!

Totte snel

• 19 Juli 2012 - 16:44

FRED:

Hey Beck, ondanks dat ik er bij ben vind ik je verhaaltje super hoor....... tot straks bij de wedstrijd tegen Puerto Rico

kus

• 19 Juli 2012 - 16:57

Nel Kroesen..:

Hai rebecca,

Leuk verhaal.

Veel succes

• 20 Juli 2012 - 08:26

Skonezussie:

Ik ben fan van jullie... keep up the good works and give em HELL!!!

X

• 22 Juli 2012 - 07:45

Mama:

HEEL TROTS OP JULLIE. SUPER WEDSTRIJDEN. Maar kom nu maar weer een keer naar huis hihi. Tot snel. XX

• 06 Augustus 2012 - 09:48

Maaike:

Het was geen gebrek aan interesse hoor, dat ik geen enkele keer heb gereageerd. Ik wist gewoon niet, dat je zo actief bezig was op deze site. Ik heb er nu, achteraf, nog steeds van genoten. Je kan ook zo lekker schrijven. En TROTS dat waren wij op jullie allemaal.