Flight, dag 1 en dag 2... - Reisverslag uit Perth, Australië van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu Flight, dag 1 en dag 2... - Reisverslag uit Perth, Australië van Rebecca Soumeru - WaarBenJij.nu

Flight, dag 1 en dag 2...

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

13 December 2012 | Australië, Perth

Sja, waar ben ik nu?

Ik ben net vertrokken uit Dubai…dus zit ergens boven zee denk ik :) geen idee…kan natuurlijk op de flight tracker kijken maar daar heb ik geen zin in want zit Adele te kijken :) wat kan die meid zingen zeg!

Vannacht tot een uur of 3 het pakken uitgesteld…toen was ik moe en ben ik gaan slapen :) moet ook gewoon gebeuren toch?!
Vanmorgen rond half 9 opgestaan…laatste spulletjes ingepakt, ff fototoestelletje bij Chan gehaald, wat ontbeten…maar kreeg eigenlijk geen hap door mijn keel joh…beetje in de stretch omdat ik alleen ging vliegen en dit ook nog eens naar de andere kant van de wereld…ja mensen…dat vind ik gewoon een beetje eng!

Deel 1:
Maar goed…rond half 12 kwam Loes me halen en zijn Chis, Loes en ik naar Skiphol vertrokken. Daar even in de rij moeten staan omdat ik niet online in had gecheckt, dat kon blijkbaar en gaat ook veel sneller…weet ik dat mooi voor de volgende keer. Daarna hebben Chis en Loes nog een Starbucksie gehaald en ben ik door de douane gegaan…ben mooi door de zelfscanner gegaan :) daar stond namelijk geen rij, paspoortje in een automaatje…in een schermpie kijken en doorlopen :) handig joh!
Beetje rond gelopen, een mobiele oplader gekocht want was bang dak niet genoeg batterij op mijn tel zou hebben…slim toch? Kom ik in het vliegtuig…allerlei aansluitingen…van usb tot us stekkers, eu stekkers etc…handig joh…zo’n mobiele oplader :) oh well…zal vast wel een keer van pas komen!
Nou, van NL naar Dubai met Emirates is een peuleschilletje…meine liebe, kei groot vliegtuig joh…kei veel ruimte…moest gewoon reiken naar mijn beeldscherm :) luxe nie?! Zat lekker aan het gangpad…vind ik altijd fijn, dan kan ik eruit wanneer ik maar wil. Had overigens een meneer naast me zitten die niet zo fris rook…ughh…maar goed…als dat het ergste is!
3 filmpjes gekeken en toen gingen we alweer landen…lekker joh! Was super benieuwd naar Dubai maar het was hartstikke donker toen we aan kwamen dus niets gezien helaas. Kei druk overigens…hingen in de file boven Dubai…schijnt een drukke tijd te zijn hahah…soort van spitsuur of zo…
Dubai was net 1 grote mall…heb niet heel veel gezien, veel te druk en had maar een klein uurtje de tijd, dus heb een beetje rondgelopen als een kip zonder kop, lekker!

Deel 2:
Nog steeds spitsuur dus stonden 45 te wachten om op te stijgen…en de piloot of wie dan ook, wist ff te melden dat de 1e 4uur rustig zijn en boven de Maladieven heerst een kleine tropische storm…zucht..wilde altijd naar de Maladieven…nu vervloek ik het…
Overigens leuke stewards…Gin…working on it!! ;) van NL naar Dubai waren de stewardessen helemaal niet vriendelijk joh, liepen ook maar een beetje te rennen door dat vliegtuig…stresskippen! Op deze vlucht hebben we voornamelijk stewards :) en deze lachen allemaal vriendelijk, de stewardessen trouwens ook hoor :)
Wel jammer dat op de korte vlucht, want van NL naar Dubai is nog geen 6u vliegen, ik in zo’n beetje het grootste vliegtuig zit en op de lange vlucht, want van Dubai naar Perth is het ruim 10u, in een kleinere, dus voel alle hobbels en bobbels…zucht…ik hou er niet van!
Overigens dacht ik een gangpad stoel te hebben op de 2e vlucht…nou…ik maar denken…mooi in het midden he…dus ik al balen…nou…dat balen was voor niets…naast mij waren nog 2 stoelen vrij he :) dus ik ben mooi aan de andere kant van de rij gaan zitten, dus had ik mooi een gangpad…en 2 stoelen voor mij alleen!!!
Maar goed, ik ga zo dus maar ff een filmpje kijken en dan hopen dak slaap wanneer we boven de Maladieven zitten :)

Misschien kom ik deze vlucht nog terug bij jullie en als niet…dan niet :)

Buhbye Mate!!


Dag 1:

Wauw…ik zit gewoon in Australie!! Australie mensen…not in my wildest dreams…had ik gedacht dat ik hier deze winter een paar weken zou vertoeven :) Eigenlijk zou ik ergens in oktober/november met Sas op vakantie gaan, maar nee…Sas moest weer zo nodig een half jaar naar het buitenland…leuk voor haar natuurlijk…maar nu konden we niet samen met vakantie, zat zij aan de andere kant van de wereld, letterlijk…en ja…dat was dus jammer joh!! Hahaha…maar toen zei Sas “waarom kom je niet hier naartoe?” Sja, waarom ook eigenlijk niet :) Dus here I am…in Perth voor 3 weken!!!

Nou, ik heb amper 1 film gekeken, (aan de binnenkant van mijn ogen) heb wat muziek geluisterd en denk dat ik wel 8u heb geslapen :) zal het wel nodig hebben gehad :) overigens vele hobbels en bobbels maar op de een of andere manier, kon ik daar lekker door slapen :)
Bij aankomst in Perth was het bloody hot joh, de piloot wist ons te vertellen dat het 16 graden was in Perth, op het moment van vertrek vanuit Dubai en dat het er later op de dag zo’n 20 graden zou zijn…ik denk…dat kan ik aan. Tijdens het landen veranderde hij ff van gedachten…35 graden…waaaaat!!!! Grapje zeker…het zweet brak me uit met mijn sweats, travelpants eronder, hemd, shirtje, vestje lange mouwen…ik dacht…hup…vest uit...heeeet!!
Moest nog ff door customs en langs de douane…moest ff langs de hond, die moest ff snuffelen aan mijn spullen en toen kon ik EXIT :) de wijde wereld in :) daar stond Sassie wel hoor…lekker bruine armpjes, rood nekkie…zo ken ik haar :) nou…we waren nog geen 10mtr buiten of het begon te regenen hahaha…nah jah…zij waren er blij mee! Ach…en regen bij 35 graden…zeg nou zelf…dat kan iedereen wel ff aan!
Bij Sas thuis ff wat spulletjes uitgepakt en heerlijk gedoucht, daarna gingen we naar een teamgenootje van Sas, waar we heeeerlijk hebben gebbqt :) gechilled etc…heerlijk joh…in mijn korte broekie, t-shirtje…zucht…wat een heerlijk leven heb ik toch :)
Denk dat we rond 23.31u thuis waren…ff gekletst nog en toen heerlijk geslapen tot een uurtje of 9…

Dag 2:

Sassie moest vandaag werken…wat helemaal prima was…we hebben lekker samen ontbeten in de tuin en toen zij weg was, heb ik me omgekleed voor een work out…gewoon ff de vlucht uit mijn lijf lopen, dacht ik :)
Ten eerste moest ik de poort van binnenuit openen, 2 knoppies indrukken bij de telefoon, kan ik…toen moest ik 2 deuren op slot draaien…kan ik…alleen ging de poort weer dicht dus moest ik (dacht ik) nog een sprintje trekken naar de poort…(wat uiteindelijk helemaal niet nodig was want bij aankomst bij de poort, ging ie blijkbaar gewoon weer open, tot ik erdoor was…gesprint voor niets)
Nou goed, ik dacht…ga gewoon een rondje om het park rennen…nou…ik maar denken (ik weet ook helemaal niet wat ik dacht eigenlijk) De heuvel af, ging nog wel…dus ik een stukkie om het park, gaan er ineens allemaal sproeiers aan…ik denk…verrek…(dit is mijn redding haha) dan maar het park in om oefeningen te doen, dat vind ik wel leuk! Dus ik ergens in mijn 2e serie van een circuit die ik deed…gaan er verdikkie ook sproeiers aan, hup…zo in mijn nek…en normale mensen zouden denken…heerlijke verkoeling, mensen die mij kennen, weten dat ik nogal vies ben van dingen...dus ik verplaatst naar een ander deel van het park waar de sproeiers blijkbaar al aan waren geweest, daar nog het 1 en ander gedaan…toen er een meneertje met zijn honden langs kwam…”what are you training voor?” “Well actually on a holiday and want to get my jetleg out of my body since i just arrived yesterday” meneer: “ohh, so are you from the US or Canada?” haha “well I’m actually from Holland” meneer: “ohhh, i was close hahaha” :) ik heb blijkbaar een Amerikaans/Canadees accent.
Nou goed, na 1,5 uur was ik er wel klaar mee…dus dacht ik terug te rennen naar huis, again…ik maar denken…na een half rondje park (en ik geef gewoon eerlijk toe, is helemaal geen groot park) was ik kapot…dus dacht ik…dan wandel ik een stukkie en trap ik hem ff flink op zijn staart de heuvel op, ik maar denken hahahaha…na een halve heuvel zat ik stuk hahaha…nog ff door gezet en toen was ik er klaar mee…bij het open maken van de poort zag ik nog een dikke zwarte spin ala zwarte weduwe…had een kei rode streep op zijn rug…ik was blij dat de poort open ging en ik snel weg kon :)
Thuis aangekomen, heb ik ff gedoucht, geluncht, nagels gelakt (want ja, loop de hele dag op slippers hier, waar mijn voeten overigens aan moeten wennen, de blaren staan tussen de tenen) en toen maar ff een tukkie gedaan…was kapot…
Ik zou verder de dag nog ff de was doen hahaha…ja ja…overal waar ik kom, moet er wel een wasje gedraaid worden….en ik zou wel ff boodschappen gaan doen, dus ik lopen lopen lopen en met mijn richtingsgevoel, schoot ik halverwege in de stress hahah…ik had thuis een briefje achtergelaten met de tijd van vertrek en “i’m going to the grocery store, if i’m not back by 6 i’m lost” slim he hahaha!! Nou goed, winkel gevonden…boodschappen gedaan…die overigens echt veel duurder zijn dan in NL…waar ik al voor gewaarschuwd was, en weer terug naar huis, dit ging natuurlijk veel sneller want…ik wist de weg nu…dus ik was gelukkig :)
Na een uurtje kwam Sassie thuis, ff gechilled…toen zijn we naar het strand gereden, hebben we de zonsondergang nog net gezien :) hmmm…mijn 1e zonsondergang in AUSTRALIE :) ik stond te springen als een klein kind, zo blij was en ben ik! Nog ff een rondje gereden, toen naar huis…lekker gekookt samen, gegeten en filmpje gekeken…denk dat we rond 00.30 wel sliepen en om 05.00u was ik daar wel klaar mee dus zit ik nu in de tuin te tikken…heb toch niets te doen…overigens is het een beetje bewolkt, maar dit is ook voorspeld…komende 3 dagen zou het regenachtig worden, we zullen zien.
Overigens hebben ze hier van die vliegen, die op je gaan zitten…en gewoon niet weg gaan he, zit te zwaaien en te slaan maar dit is allemaal voor niets!!!


Vandaag gaan we geloof ik naar een softbal winkel, ik moet ff spikes halen aangezien ik donderdag mee ga trainen :) en heeeel misschien vrijdag mee ga spelen met een ander team dan dat van Sas :) maar denk niet dat dit gaat lukken aangezien ik geloof ik toestemming moet vragen bij de bond en ik weet niet of dat in zo’n korte tijd gaat lukken…maar goed, we shall see…misschien breek ik na de donderdag training wel af.
Verder gaan we ff een sim-kaartje halen zodat ik thuis internet heb en dus wat beter bereikbaar ben…en sja…dan zien we het wel :) beetje afhankelijk van het weer…maar weet je…ik heb geen haast…ik zit hier 3 weken!! :)

Buhbye Mate!!

ps. Sorry dat het zo’n lang verhaal is geworden!

  • 13 December 2012 - 14:58

    Mama:

    Nou die lange verhalen zijn we eigenlijk gewend hoor, en je zit er ook al weer 5 dagen,dus alles weer goed gemaakt.
    Het wachten waard.
    Dus geen training vandaag,lekker chill at the beach, daar heb je tenslote vakantie voor hihi! lekker genieten en op to the next story.
    Kus voor jullie and enjoy.
    Love you

  • 13 December 2012 - 15:01

    Jacqueline:

    He Beckie nog veel plezier daar down under en geniet ervan. Toch altijd weer lekker die mooie verhaaljes van je moet er altijd om lachen precies beckie, groetjes aan Sas. doei doei

  • 13 December 2012 - 15:24

    Nonnie:

    kun j anders ff andere foto's op fb zette ipv beach foto's, tis je gegund, maar tis je niet gegund om ons JALOERSSSSSSSSSSSSSSS te maken......

    Acu cinta padamu....

    kus

  • 13 December 2012 - 15:24

    Nonnie:

    kun j anders ff andere foto's op fb zette ipv beach foto's, tis je gegund, maar tis je niet gegund om ons JALOERSSSSSSSSSSSSSSS te maken......

    Acu cinta padamu....

    kus

  • 13 December 2012 - 15:58

    Peggy:

    Hey Rebecca!
    Leuke verslagen maak je! Kijk uit naar het vervolg, veel plezier nog!
    Lfs tante Peggy

  • 13 December 2012 - 16:03

    Skonezussie:

    Oh man, jij bent zeker van het leven aan het genieten!! Ben zwaar jaloers, zolang je maar aan me denkt en een "down-under' souvenier voor me meeneemt ;) anyways geef me mattie een dikke pakkerd en hug en have tons of fun met zijn 2en. Dit zal vast een vakantie zijn die je nooit meer vergeet...

  • 14 December 2012 - 01:08

    Kip:

    Van dit soort verhalen houd ik en zijn m.i altijd te kort, dus goed bezig! Ga vooral door met genieten en plezier maken!!!

  • 14 December 2012 - 10:13

    Juutje:

    GENIET!!! En groetjes aan Sassie...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 129486

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 02 Januari 2013

Holiday!

29 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: